لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش‌ها به تبریۀ ترمپ از اتهامات استیضاح


پس از رای‌گیری مجلس سنای ایالات متحده در مورد اتهامات استیضاح رییس جمهور دونالد ترمپ، قصر سفید با نشر اعلامیه‌ای گفت که تلاش برای "استیضاح تقلبی با همنوایی دموکرات‌ها" با تبریۀ کامل آقای ترمپ به پایان رسید.

در اعلامیۀ قصر سفید آمده است: "سنا به رد موارد بی‌پایۀ استیضاح رای داد و فقط مخالفان سیاسی رییس جمهور - تمام دموکرات‌ها و یک جمهوریخواه ناکام در رقابت‌های ریاست جمهوری - به این موارد استیضاح ساختگی رای دادند".

مت رامنی، یگانه سناتور جمهوریخواه بود که در رایگیری سنا، رییس جمهور را در اتهام "سوء استفاده از قدرت" گنهکار معرفی کرد. آقای رامنی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ امریکا نامزد حزب دموکرات بود که در برابر باراک اوباما شکست خورد.

آقای ترمپ در یک پیام تویتر نوشته است که در مورد تبریۀ کامل از موارد استیضاحی ساعت ۱۲ چاشت روز پنجشنبه ششم فبروری، بیانیه می‌دهد.

واکنش دموکرات‌ها

ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان و رهبر اکثریت دموکرات مجلس در نخستین واکنش به تبریۀ آقای ترمپ از استیضاح گفت که دموکرات‌ها به دفاع از دموکراسی‌ برای مردم ادامه می‌دهند.

خانم پلوسی با نشر بیانیه‌ای گفت: "امروز رییس جمهور و جمهوریخواهان سنا، بی‌قانونی را عادی کرده و نظام توازن قوا برای قانون اساسی‌ ما را رد کردند".

در بیانیۀ خانم پلوسی آمده است: "مردم امریکا و خیلی از جمهوریخواهان در سنا باور دارند که رفتار رییس جمهور، خطا است اما سنا به جای آن تصمیم گرفت حقایق، ارادۀ مردم امریکا و وظیفه خود را نسبت به قانون اساسی نادیده بگیرد."

چک شومر،رهبر اقلیت دموکرات در سنا در واکنش به تبریه رییس جمهور ترمپ در سنا گفت که این رای‌گیری "بی ارزش" است. او با انتشار ویدیویی گفت که پیامش به امریکایی ها این است که امیدشان را از دست ندهند.

برنی سندرز، سناتور ورمونت و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا نیز در یک پیام تویتر نوشته است که به محکومیت رییس جمهور ترمپ در سنا رای داده است. او در ادامه نوشته است: "متاسفانه رییس جمهوری داریم که خود را بالاتر از قانون می‌پندارد".

XS
SM
MD
LG