لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد جمهوری خواهان و پرداخت ۴۰۰ میلیون به ایران


جمهوری خواهان در ایالات متحده ادارۀ باراک اوباما رئیس جمهور این کشور را به دادن باج به ایران متهم کردند.

حکومت ایالات متحده پذیرفته است که مبلغ ۴۰۰میلیون دالر پول ایران را به این دلیل نگهداشته بود تا از آزادی زندانیان امریکایی ایرانی نژاد از ایران اطمینان حاصل کند اما تاکید میکند که پرداخت این پول و آزادی امریکاییان ایرانی تبار در ایران از دو مجرای متفاوت دنبال شده و هیچ ارتباطی با هم نداشته است.

با آنهم دانلد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه رئیس جمهور اوباما را دروغگو خطاب کرده و ادعا کرده است که حکومت امریکا در بدل رهایی زندانیان امریکایی به ایران باج پرداخته است.

ِدانلد ترمپ نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری ایالات متحده
ِدانلد ترمپ نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری ایالات متحده

از جانب دیگر، پال راین رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده با نشر اعلامیۀ گفته است که رئیس جمهور بارک اوباما و اداره اش از ماه جنوری تا حال "ما را گمراه" ساخته است و رئیس جمهور باید در مورد این اقداماتش و مثالی را که قائم کرده است به مردم امریکا حساب دهد.

پال راین رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا
پال راین رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا

برخی دیگری از مقامات امریکایی با اظهار نگرانی گفته اند که با این کار ادارۀ رئیس جمهور اوباما زندگی امریکاییان بیشتر را با خطر مواجه ساخته است و سایرین را ترغیب کرده است که امریکاییان بیشتر را گروگان بگیرند.

با آنهم ادارۀ باراک اوباما میگوید که این مبلغ بر میگردد به معاملۀ که قرار بود در سالهای ۱۹۷۰ که بر اساس آن ایران از امریکا سلاح خریداری کند اما آن قرارداد فسخ شده بود و پول ایران باید برگشتانده میشد .

XS
SM
MD
LG