لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر خارجۀ امریکا: هیچگاهی در مورد استعفایم غور نکرده ام


رکس تلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، روز چهار شنبه گفت که هیچگاهی در مورد کنارگیری از این مقام غور نکرده است.

پس از نشر گزارش ها در مورد استعفای آقای تلرسن از مقام اش، این دپلومات ارشد امریکایی در مورد وحدت نظر ادارۀ دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، سخن گفت.

پیش از این شبکۀ تلویزیونی NBC، گزارش داد که مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، و شماری دیگری از مقامات ارشد امریکایی پا در میانی کردند تا آقای تلرسن را ترغیب کنند در فصل تابستان در حالیکه "تنش" بین وی و آقای ترمپ رو به افزایش است، از موقف اش کناره گیری نکند.

اما خبرگزاری رویترز به نقل از آقای تلرسن گزارش داده است که وی از روز اول که پست وزارت خارجه به وی پیشنهاد شد، همواره متعهد به اجندای دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، بوده است.

آقای تلرسن گفت "هیچگاهی کناره گیری از این موقف را مورد بررسی قرار نداده ام. تا زمانی در اینجا خواهم بود که رئیس جمهور فکر کند که برای رسیدن اهداف اش، موثر استم."

به نظر می رسد که رئیس جمهور ایالات متحده در آخر هفتۀ گذشته، موقف آقای تلرسن را در مورد کوریای شمالی، به گونۀ تضعیف کرده است. هفتۀ گذشته، زمانیکه آقای تلرسن از چین دیدار می کرد و تلاش داشت تا در گفتگو ها را با مقامات کوریای شمالی باز کند، رئیس جمهور ترمپ در یک پیام تویتر خود نوشت که "به رکس تلرسن، وزیر خارجۀ فوق العادۀ ما، گفتم که وقت خود را در مورد مذاکره با مرد راکتی {رهبر کوریای شمالی} ضایع نکند. انرژی خود را حفظ کن و ما کاری را انجام خواهیم که لازم است."

آقای تلرسن صبح چهار شنبه همچنین گفت که اولویت کاری وی به حیث وزیر خارجۀ ایالات متحده، تامین مصوونیت شهروندان امریکایی در داخل و خارج ایالات متحده است و "امنیت ایالات متحده باید هدف اول پالیسی امریکا باشد."

در واکنش به گزارش تلویزیون NBC، رئیس جمهور ترمپ در یک پیام تویتر خود نوشت که شبکۀ NBC "اخبار جعلی" را نشر می کند و نسبت به تلویزیون CNNبیشتر "متقلب" است. آقای ترمپ همچنین از تلویزیون NBC خواسته است تا به خاطر نشر گزارش اش، از امریکایی ها عذر خواهی کند.

XS
SM
MD
LG