لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی رادیوی آزاد اروپا در مورد ژورنالستان رادیو مشعل در پاکستان


رادیو آزاد اروپا/رادیو آزادی روز جمعه نگرانی خود را در مورد کارمندان رادیو مشعل که تحت فشار مقامات پاکستانی قرار دارند، بیان کرد.

توماس کنت، رئیس رادیو آزاد اروپا/،رادیو آزادی گفته است که مقامات پاکستانی تلاش می کنند تا کارمندان رادیو مشعل را وا دارند تا اظهارات بر ضد رادیوی آزاد اروپا بیان کنند.

به تاریخ ۱۹ جنوری ۲۰۱۸، رادیو مشعل رادیو مشعل که بخشی پشتوی رادیو آزاد اروپا است، به پیشنهاد استخبارات نظامی پاکستان و دستور وزارت داخلۀ آن کشور مسدود شد.

رئیس رادیو آزاد اروپا با نشر اعلامیه ای همچنان خواهان مصونیت ژورنالستان رادیو مشعل شده است و از حکومت پاکستان خواسته است تا اجازۀ پخش نشرات آن رادیو را دو باره صادر کند.

دلیل مسدود شدن

در اطلاعیۀ که از سوی وزارت داخلۀ پاکستان نشر شده آمده است که چهار برنامۀرادیو مشعل به صورت مشخص "مخالف منافع پاکستان" است.

در اطلاعیۀ وزارت داخلۀ پاکستان به صورت مشخص ذکر شده است که رادیوی مشعل "پاکستان را به مثابۀ مرکز دهشت افگنی و پناهگاه امن برای گروه های تندرو" معرفی می کند.

علاوه بر آن، وزارت داخلۀ پاکستان رادیو مشعل را بر نشر برنامه های متهم کرده که گویا حکومت آن کشور "در تامین امنیت اقلیت ها به شمول پشتون ها ناکام مانده، مردم ایالت بلوچستان از حقوق شان محروم می شوند" رادیو مشعل مردم رابر ضد ادارات دولتی تحریک می کند.

روی همین دلایل، در اطلاعیه آمده است که وزارت داخلۀ پاکستان دستور داده است تا دفتر ساحوی رادیو مشعل در اسلام آباد فعالیت اش را متوقف کند.

رادیو مشعل در ماه جنوری ۲۰۱۰ نشرات خود را به زبان پشتو آغاز کرد و مقر اصلی آن در شهر پراگ، جمهوری چک، موقعیت دارد.

XS
SM
MD
LG