لینک های دسترسی

Breaking News

اولسن کنار رفت، جانشین اش مشخص نیست


ریچارد جی اولسن
ریچارد جی اولسن

وزارت خارجه امریکا با نشر یک اعلامیه، تقاعد ریچارد اولسن، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان را اعلام کرد.

جان کری، وزیر خارجه امریکا از آقای اولسن که به صورت مختصر او را ریک میگویند به عنوان یک دیپلومات بسیار برجسته ای یاد کرد که برای سه دهه در وزارت خارجه در پست های مختلف در شرق میانه، افریقا و اخیراً در افغانستان و پاکستان خدمت کرده بود.

به گفته آقای کری، ریچارد اولسن نقش ارزندۀ در تحکیم پیشرفت افغانستان در ۱۵ سال گذشته داشته است، که می توان پیگیری روند مصالحه افغانستان را شامل تلاش های او ساخت.

در اعلامیه آمده است که متعهد بودن آقای اولسن به توسعه یک رابطه قوی و سازنده با پاکستان، نمایانگر خدمات تزلزل ناپذیر دیپلماتیک او بوده است.

به گفته جان کری خدمات برجسته ۳۴ ساله آقای اولسن در دوران سفارتش در پاکستان و امارات متحده عربی، به عنوان مدیرهماهنگی امور انکشافی و اقتصادی در سفارت امریکا در کابل و پست های دیپلوماتیک اش در مکسیکو، یوگندا، تونس، عربستان سعودی، اتیوپیا، عراق و ناتو و پست های رهبری او در واشنگتن، نشان دهننده تاثیر خداماتش در دیپلوماسی ایالات متحده بوده است.

وزارت خارجه امریکا تا حال، جانشین ریچارد اولسن را به عنوان نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان اعلام نکرده است.

XS
SM
MD
LG