لینک های دسترسی

Breaking News

نقش عالمان دین در محو بیماری پولیو


مسوولان ریاست صحت عامه ولایت غزنی نقش عالمان دین را در آگاهی دهی خانواده ها و تلاش‌ها برای محو مرض پولیو مثبت دانسته و میگویند که رهنمایی عالمان دین سبب شده که مردم این ولایت در زمینۀ تطبیق واکسین به کودکان شان توجه بیشتر کنند.

داکتر حفیظ الله نوری، آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامه ولایت غزنی میگوید که سخنان عالمان دین در جامعه تاثیرات مثبت داشته و از این رو نقش شان در محو مرض پولیو موثر است.

مولوی محب الله صابر، رییس حج واوقاف ولایت غزنی میگوید که تطبیق واکسین پولیو، از نظر دین مقدس اسلام کدام مشکل ندارد و مردم کودکان شان را باید واکسین پولیو نمایند.

مولوی صابر همچنین گفت که به عالمان دینی این ولایت هدایت داده شده است که در موعظه ها و خطبه های شان در مورد اهمیت واکسین پولیو به مردم آگاهی دهند.

او گفت: "ما به علمای هدایت دادیم تا در خطبه های شان در مساجد و مجالس محلی در مورد اهمیت و فواید ناشی از واکسین ضد پولیو به مردم معلومات دهد و ما با ریاست صحت عامه غزنی همکاری نزدیک داریم."

درهمین حال شماری از باشنده های غزنی می گویند که زمانیکه ملا امامان مساجد در مورد اهمیت واکسین پولیو سخنرانی می نمایند، مردم به سخنان شان نسبت به همه باور و توجه میکنند و اطفال خود را واکسین می نمایند.

در جریان سال جاری میلادی، شمار مجموعی واقعات پولیو در افغانستان به ۲۶ رسیده است و آگاهان بخش صحی تاکید می ورزند که بیماری فلج اطفال تداوی ندارد، بلکه خانواده های می توانند اطفال شانرا با تطبیق واکسین از این بیماری وقایه نمایند.

XS
SM
MD
LG