لینک های دسترسی

Breaking News

امریکایی های مقیم اسرائیل برای 'مت رامنی' رای جمع آوری میکنند


یک گروه کوچک امریکایی های جمهوریخواه در اسرائیل مصروف تیلیفون کردن به یهودی های رای دهنده در ایالات کلیدی اوهایو و فلوریدا استند. این گروه امیدواراست رای دهندگان را متقاعد سازد که برای "مت رامنی" نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه رای دهند.

رامنی به بیش از دوصد وپنجاه هزار امریکایی که در اسرائیل زندگی میکنند وبرخلاف یهودی هادر امریکا بطور عنعنوی از جمهوری خواهان طرفداری کرده اند، تماس گرفته است.
کمپاین این گروه کارگر افتاده و حتی حمایت دیموکراتها را نیز دریافت کرده است.

بریدا فرانکلین هشتاد ساله که در ایالت میزوری تولد شده، قریب نصف عمرش را در اسرائیل سپری کرده و هر چهار سال بجز امسال برای کاندید دیموکرات رای داده است.

بریدا فرانکلین میگوید: "میخواهم برایتان بگویم که احساس خوشی میکنم بخاطریکه معتقدم که رامنی برای اسرائیل وهمچنان برای ایالات متحده یک رئیس جمهور خوب خواهد بود."

مارک زل وکیل مدافع و فعال جمهوریخواه در اسرائیل تمام شب بیدار نشسته بود تا مناظرۀ ریاست جمهوری امریکا را بطور زنده تماشا کند و بعد از تماشای آن نظراتش را ذریعۀ تویتر ابراز دارد.
مارک زل میگوید: "در ایالات متحده یهودی ها کدام تصویر واضحی در مورد منافع خود شان ندارند. اما میدانید در اسرائیل ما صرف در بارۀ این که چه برای یهودی ها خوبست توجه میکنیم ."

شمار روز افزون یهودیان چنین برداشت کرده اند که رئیس جمهور اوباما که تنها به حیث سناتور به اسرائیل سفر کرده بود و وقتی که مسالۀ امنیت اسرائیل مطرح شده بود، در مساعی اش برای خوش ساختن عربها، یهودی ها را مایوس ساخته بود.

جوبایدن معاون رئیس جمهوراوباما این الزام را در جریان مبارزات انتخاباتی اش در میان رای دهندگان یهود در فلوریدا تکذیب کرد.
XS
SM
MD
LG