لینک های دسترسی

Breaking News

لاوروف: از بهبود روابط روسیه و امریکا، افغانستان هم بهره میبرد


سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، میگوید که کشورش میخواهد تا همکاری های امنیتی و اقتصادی با افغانستان تقویت بخشد.

آقای لاوروف که امروز در ماسکو با صلاح الدین ربانی، وزیر خارجۀ افغانستان، دیدار داشت، پس از این دیدار گفت که افغانستان شریک دراز مدت افغانستان می باشد و روسیه پلان دارد که روابط اش را با این کشور گسترش بخشد.

آقای لاوروف با اشاره به اوضاع افغانستان و نقش ایالات متحده در آن کشور با یقین گفت که همکاری بین واشنگتن و مسکو در آینده به نفع افغانستان تمام خواهد شد.

وزیر خارجۀ روسیه در رابطه با تماس های مسکو و واشنگتن پیرامون اوضاع سوریه، و پیامد های بهبود روابط میان دو رقیب دورۀ جنگ سرد، گفت: "مطمین ام که ما یک مشارکت توأم با همکاری را ایجاد خواهیم کرد، مشارکتی که برخلاف آنچه با ادارۀ قبلی ایالات متحده وجود داشت، زیر بار شرایط بی ربط نرود. به مجردی که ساختار های سیاسی در واشنگتن تشکیل یابد – که این روند اکنون در جریان است – در مسایلی همچو نبرد علیه دهشت افگنی و مسایل افغانستان، من اطمینان دارم که تماس ما در حد وسعیتر با وزارت خارجۀ امریکا و قصر سفید و سایر ادارات ایالات متحده اعاده خواهد شد و هر کس، به شمول دوستان افغان ما، از آن بهره خواهد بُرد."

از سوی دیگر، صلاح الدین ربانی وزیر خارجۀ افغانستان نیز در نشست خبری امروز هشدار داد که کشورهای که به تروریزم پناه می دهند و با حمایت از پدیده های دهشت و افراطگرایی در چارچوب سیاست خارجی شان کار می گیرند باید بدانند که این کار برای آنان نیز خطر آفرین است.

آقای ربانی در مورد اهمیت روابط کشورش با روسیه گفت: "ما بر تمام ابعاد همکاری های دو جانبۀ مان، بحث های گسترده و مفید داشتیم، به شمول نقش روسیه در کمک به تقویت صلح و ثبات منطقوی."

وزیر خارجۀ افغانستان تاکید ورزید که بدون همکاری صادقانۀ کشورهای منطقه و جهان، نابودی پدیده دهشت افگنی ناممکن است.

XS
SM
MD
LG