لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه به اردوی سوریه میزایل‌ اس ۳۰۰ می‌دهد


سیستم اس ۳۰۰ قادر به هدفگیری طیاره های جنگی است
سیستم اس ۳۰۰ قادر به هدفگیری طیاره های جنگی است

وزارت دفاع روسیه از تحویل‌دهی میزایل های زمین به هوای نوع اس ۳۰۰ به اردوی سوریه خبر داده است.

سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه دوشنبه (۲۴ سپتامبر) گفت که این میزایل‌ها تا دو هفتۀ دیگر به اردوی سوریه تحویل داده خواهد شد. او افزود که میزایل‌های اس ۳۰۰ توانایی جنگی اردوی سوریه را به گونه قابل ملاحظه افزایش خواهد داد.

روسیه در حالی چنین اقدام می‌کند که یک هفته پیش در اثر سقوط یک طیارۀ نظامی روسی در سوریه، توسط قوای هوایی سوریه، کم از کم ۱۵ نظامی روس کشته شد. مسکو گفت که اسراییل به گونه غیر مستقیم در سقوط این طیارۀ نظامی روسیه دست داشت، زیرا هنگام هدف قرار گرفتن این طیاره، جنگنده‌های اسرائیلی نیز مناطقی را در خاک سوریه آماج حملات قرار دادند.

وزیر دفاع روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی با اشاره به سقوط این طیارۀ روسی و ارسال سیستم اس ۳۰۰ به سوریه گفت "مسکو برای تامین امنیت نظامیان روسی که بر ضد دهشت افگنی بین المللی در سوریه می‌جنگند، تدابیر کافی تلافی جویانه" را روی دست گرفت.

پیش از این، اسراییل بار ها مخالفت خود را در مورد فراهم آوری میزایل های زمین به هوای اس ۳۰۰ روسی به اردوی سوریه ابراز کرده است. اما روسیه که از حکومت به رهبری بشارالاسد در سوریه حمایت می‌کند، گفته است که قوای هوایی سوریه را با سیستم کشاف و راهدار روسی تجهیز می کند تا طیاره های روسی را شناسایی کرده و آن را هدف قرار ندهند.

میزایل اس ۳۰۰ که دارای برد کوتاه و متوسط می باشد و به سادگی بالای واسطۀ نقلیه مخصوص نصب شده و به هر جا انتقال داده می شود، برای سرنگون ساختن طیاره های جنگی طراحی شده است.

گزارش: رویترز

XS
SM
MD
LG