لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین و اردوغان در روسیه دیدار می کنند


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قرار است تا همتای ترکی اش، رجب طیب اردوغان، در شهر سوچی روسیه دیدار کند.

مقامات ارشد روسی و ترکی روز جمعه گفتند که رهبران دو کشور قرار است روز دوشنبه با هم دیدار کنند و انتظار می رود که جنگ در ولایت ادلب سوریه، یکی از مسایل عمدۀ مورد بحث دو کشور باشد.

این ملاقات در حالی صورت خواهد گرفت که هفتۀ گذشته رهبران ایران، روسیه و ترکیه در تهران با هم در مورد منازعۀ سوریه با هم ملاقات کردند.

دیدار رهبران دو کشور در حالی مطرح شده است که جامعۀ بین المللی از حملات تهاجمی حکومت بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، در ولایت ادلب آن کشور نگرانی روز افزون دارد. ولایت ادلب که هم سرحد با ترکیه است، آخرین پایگاه مخالفین حکومت سوریه در آن کشور می باشد.

در همین حال، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجۀ ترکیه، در جریان یک نطق تلویزیونی جمعه شب گفت که کشورش آماده است تا در برابر گروه های دهشت افگنی در ولایت ادلب سوریه، مبارزه کند، اما تاکید کرد که کشتار غیر نظامیان به شمول زنان و کودکان در لفافۀ مبارزه بر ضد دهشت افگنی، "غیر انسانی" است.

ترکیه در هراس است که موج تازۀ از حملات تهاجمی حکومت سوریه و روسیه در ولایت ادلب آن کشور، موجب سرازیر شدن موج تازۀ از مهاجرین سوری به داخل ترکیه خواهد شد، کشوریکه در چند سال اخیر، میزبان میلیون ها پناهجو از کشور های جنگ زده به خصوص سوریه است.

رهبران روسیه، ترکیه و ایران جمعۀ گذشته در تهران در مورد جنگ سوریه با هم گفتگو کردند
رهبران روسیه، ترکیه و ایران جمعۀ گذشته در تهران در مورد جنگ سوریه با هم گفتگو کردند

رئیس جمهور ترکیه در هفته های اخیر تلاش کرده است تا گروه های متخاصم در ولایت ادلب آتش بس کنند، اما تلاش های وی تا حال به ناکامی انجامیده است، زیرا دمشق و مسکو از چندین روز به این سو، حملات تهاجمی به شمول حملات هوایی را در ولایت ادلب راه اندازی کرده اند.

تهران و مسکو حامیان عمدۀ رئیس جمهور بشارالاسد در جنگ داخلی آن کشور اند و حمایت این دو کشور از دمشق موجب شده تا شورشیان ضد حکومتی در آن کشور که از حمایت غرب برخوردار اند، سرکوب شوند. اما ترکیه از شورشیان مخالف حکومت بشارالاسد که در صدد سرنگونی رژیم دمشق اند، حمایت می کند.

XS
SM
MD
LG