لینک های دسترسی

Breaking News

سعودی ساحۀ بدون چادر و ویزه برای گردشگران ایجاد می‌کند


ساحۀ نیمه خودمختار جدید در ساحل بحیرۀ سرخ ایجاد خواهد شد
ساحۀ نیمه خودمختار جدید در ساحل بحیرۀ سرخ ایجاد خواهد شد

عربستان سعودی در نظر دارد تا یک ساحۀ "نیمه خود مختار" را در سواحل بحیرۀ سرخ در شمالغرب آن کشور ایجاد کند که برای ورود به آن ساحه گردشگران به ویزه نیاز نداشته و نیز مکلف به رعایت قواعد سختگیرانۀ حجاب نباشند.

تفرجگاه‌ها، هوتل‌های مجلل، پارک‌های تفریحی، میدان‌های ورزشی، ماهی‌خانه‌ها، پارک‌های حیات وحش، جزایر کوچک و تالاب‌های مرجانی بخشی از این پروژه است. پروژۀ یاد شده در امتداد ۲۰۰ کیلومتر ساحل بحیرۀ سرخ با عربستان سعودی ایجاد خواهد شد.

خبرگزاری اسوشیتد پرس از قول مقام‌های صندوق سرمایه گذاری عامۀ سعودی گزارش داده است که این ساحۀ بر اساس معیارهای بین المللی اداره شده و سواحل بحیرۀ سرخ در عربستان سعودی را به روی نسل جدیدی از گردشگران از سرتاسر جهان باز خواهد کرد.

محمد بن سلمان، شاهزاده و ولیعهد سعودی، رهبری این پروژه را به عهده دارد، پروژۀ که هدف آن ایجاد منبع دیگر درآمد برای عربستان سرشار از نفت تا سال ۲۰۳۰ میلادی می باشد.

هدف دیگر این پروژه دگرگون سازی و عصری سازی بافت اجتماعی و اقتصادی سعودی می‌باشد تا از مصرف یک مقداری از پول‌ آن کشور که در تفرجگاه‌های خارج به مصرف می‌رسد، جلوگیری کرده و آن را دوباره جذب کند.

مقام‌های سعودی نگفته اند که چه مقدار پول صرف این پروژه خواهد شد، اما انتظار می رود که این پروژه پس از بهره برداری سالانه ۱۵ میلیارد ریال (چهار میلیارد دالر) را به اقتصاد عربستان سرازیر کرده و زمینۀ حدود ۳۵ هزار شغل جدید را فراهم کند.

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG