لینک های دسترسی

Breaking News

خامنه ای: ایران بر تهدید های منطقوی فایق آمده است


رهبر ایران، نارامی های سه ماه پیش در ایران را به دشمنان ایران نسبت داده است
رهبر ایران، نارامی های سه ماه پیش در ایران را به دشمنان ایران نسبت داده است

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، در پیامش به مناسبت نوروز و سال نو خورشیدی، گفته که ایران در سالی که پایان یافت، بر تهدید های منطقوی فایق آمده و حتی تهدید ها را به فرصت ها مبدل ساخت.

خامنه ای در حالی چنین گفت که تنش میان تهران و واشنگتن پیرامون نفوذ ایران در شرق میانه روبه افزایش است. خامنه ای در پیام نوروزی اش، از کدام تهدید مشخصی نام نبرد، اما معلوم میشد که اشاره اش به گروه تندرو داعش است.

رهبر گفت که "تهدیدهای منطقه ای که حداقل یکی از اهداف آن تهدیدها ضربۀ به جمهوری اسلامی بود، جمهوری اسلامی توانست در این سال، این تهدیدها را تبدیل کند به فرصت".

رهبر ایران، نارامی های سه ماه پیش در ایران را به دشمنان ایران نسبت داد.

رهبر ایران در حالی از غالب آمدن بر تهدید های منطقوی سخن زد که شهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، دیروز مهمان رئیس جمهور ترمپ بود و با او روی برخی قرارداد های تجهیزات نظامی صحبت کرد.

از سوی دیگر، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز در سفرش به کرمانشاه، از نارامی های ماه جنوری یاد کرد. روحانی افزود که طی سال گذشته، دیپلوماتان ایرانی نیز توانستند در تأمین ثبات منطقۀ نقش ارزنده ای داشته باشند.

در سیاست های منطقوی، عربستان سعودی عمده ترین رقیب ایران شمرده میشود.

در حالی که تنش ها میان ریاض و تهران تشدید یافته، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به روز سه شنبه در قصر سفید با دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده دیدار کرد.

رئیس جمهور ترمپ در این دیدار، بر ایران انتقاد کرد که گویا رویه اش با شرق میانه و در کــُل با جهان نامناسب است.

دونالد ترمپ گفت که روابط میان امریکا و عربستان سعودی در دوران رئیس جمهور اوباما خدشه دار شده بود، اما حال بهتر شده است.

در عین حال، شهزاده محمد بن سلمان نیز دوستی میان دو کشور را دیرینه توصیف کرد و گفت که "ما دیرینه ترین متحدِ امریکا در شرق میانه استیم. بیش از هشتاد سال میشود که ما باهم از نگاه سیاسی، اقتصادی، و در عرصۀ امنیتی، همبستگی و منافع بزرگی داشته ایم".

ولیعهد ۳۲ سالۀ عربستان سعودی همچنان گفت که او میخواهد راجع به توافقنامۀ هستوی ایران، با ترمپ صحبت خصوصی داشته باشد. شهزاده محمد خاطرنشان ساخت که در آیندۀ نزدیک، پادشاه عربستان سعودی نیز به امریکا سفر خواهد داشت.

خامنه ای: ایران بر تهدید های منطقوی فایق آمده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:21 0:00

XS
SM
MD
LG