لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات بین حکومت افغانستان و مخالفین در جزایر مالدیف


مذاکرات بین حکومت افغانستان و مخالفین در جزایر مالدیف
مذاکرات بین حکومت افغانستان و مخالفین در جزایر مالدیف

آژانس فرانس پرس درمورد مذاکرات مخالفین حکومت افغانستان در مالیدڤ گزارش میدهد که شخصیتهای مخالف حکومت افغانستان آخرین روز مذاکرات شانرا در یک تفرجگاه در مالدیڤ بر گزار کردند.

هیات شامل ۴۰ نفر بوده وکه همۀ آنها صبح روز شنبه محل را ترک گفتند. آژانس بنقل از یک مقام معرفی نشدۀ مالدیڤ گفت که این ملاقات غیر رسمی روز های پنجشنبه وجمعه شامل ۲۵ نمایندۀ گروه های مخالفین افغان بود.

گزارش شده که سازمان دهندگان این مذاکرات، مقامات غربی و ناظرین بین المللی را قصداً از این عملیه دور ساخته بودند بخاطریکه بگفتۀ آنها این یک مشکل افغانهاست و راه حل افغانی را ایجاب میکند.

وزارت خارجۀ ایالات متحده گفت که آن وزارت از مذاکرات خوب یا بد مالدیڤ آگاهی دارد.

از جانبی طالبان این گزارشهای مطبوعاتی را تکذیب کردند که تندروان مذاکراتی را با حکومت افغانستان در جزایر مالدیڤ بر گزار کرده اند طالبان با ای ملیلی که روز جمعه ارسال نموده اند گفته اند که آنهایی که باساس گزارش در گفت وشنود با حکومت اشتراک کرده اند اعضای سابق گروه طالبان بوده اند که تسلیم شده اند.

خبرها از از یک بیانیۀ طالبان نقل قول کرده که گفته اشتراک کنندگان جلسۀ مالدیڤ اعضای دولت دست نشانده ادارۀ استنخبارات بودند.

از یک بیانیۀ حکومت مالدیڤ نیز نقل قول شده که مذاکرات شاید با مامورینی باشد که با حکومت افغانستان بطور مستقیم در تماس نبوده است .

شبکۀ خبری آ بی سی از بیانیۀ حکومت مالدیڤ نقل قول کرد ه ما نمی تواتیم محل مذاکرات را افشاکنیم هرچند میتوانیم تائید نمائیم که این مذارکات در مالی و یا سایر مراکز پرنفوس دایر نشده است . بیانیه علاوه میکند که ثبات افغانستان صلح وامنیت را در منطقه تهدید میکند و لانکشور از یکراه حل منازعۀ افغانستنا طرفداری کامل دارد.

از جانبی آقای صدیقی معاون مرکز مبطوعاتی حکومت افغانستان اینرا تکذیب کرد که حکومت افغانستان در آن مذاکرات سهم داشته است .

وی گفت ما در آن مذاکرات شامل نبودیم.

پی جی کروالی سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا نیز از این ادعا طرفداری کرد که حکومت افغانستان به ما گفته که از یک مذاکرات غیررسمی خبر دارد که امروز شنبه گزارش شده است . و باساس گفتۀ حکومت افغانستان آن مذاکرات شامل نمایندگان حکومت افغانستان نبوده است .

XS
SM
MD
LG