لینک های دسترسی

Breaking News

خشونت های یک شبانه روز ۱۹ کشته برجا گذاشت


عکس آرشیف
عکس آرشیف
در واقعات امنیتی امروز در نقاط مختلف افغانستان دست کم ۱۹ تن کشته شد.

در اثر انفجار دو ماین کنار جاده در ولسوالی خان آباد ولایت کندز، ۱۵نفر کشته و پنج تن زخمی شده است.

از جانبی هم، چهار کارمند ستاد انتخاباتی یک نامزد شورای ولایتی در گردیز کشته و یک نامزد دیگر شورای ولایتی در سر پل ربوده شد.

در پی انفجار های جداگانه ماین کنار جاده در ولسوالی خان آباد کندز ۱۵ تن کشته پنج تن دیگر زخمی شد. حیات الله امیری، ولسوال خان آباد به صدای امریکا گفت که در یکی از این انفجارها افراد مسلح وابسته به یک قومندان محلی به نام محمد عمر هدف قرار گرفتند. در انفجار دیگر که در منطقه ملا خیل ولسوالی خان آباد رخ داد، آمر جنایی آن ولسوالی کشته شد.

این در حالیست که چهار تن از کارمندان ستاد انتخاباتی یک نامزد شورای ولایتی بنام فضل الحق جیلان صبح امروز در منطقه غازیان شهر گردیز پکتیا در اثر اصابت موتر عامل شان با ماین کنار جاده کشته شدند. زلمی اوریا خیل قوماندان امنیه پکتیا به صدای امریکا گفت که این افراد میخواستند برای کمپاین بروند که موتر شان با ماین کنار جاده برخورد کرد.

از جانب دیگر، یک نامزد شورای ولایتی در ولسوالی سوزمه قلعه سرپل توسط مخالفین مسلح دولت اختطاف شد. عبدالجبار حقبین والی سرپل گفته است حسین نظری یکی از نامزدان شورای ولایتی سرپل همراه با چهارتن از همراه شان زمانیکه از مرکز سرپل به طرف ولسوالی بلخاب درحرکت بودند ازسوی گروه طالبان درمنطقه بغاوی این ولایت اختطاف شده اند.

هم چنان یک تن از نامزدان شورای ولایتی زابل بنام محمد یعقوب روز گذشته از سوی پولیس دراین ولایت باز داشت گردید. غلام سخی ملا روغ لیونی قوماندان امنیه زابل به صدای امریکا گفت که این شخص به ارتباط یک مساله حقوقی ومتهم بودن به اختطاف باز داشت گردیده است.

از جانب دیگر، وزارت امور داخله افغانستان می گوید از وقوع دو حمله انتحاری در ولایات پکتیا و کندهار جلوگیری نموده است. ریاست عمومی امنیت ملی نیز با نشر خبرنامه از گرفتاری سازماندهندگان حمله انتحاری در فاریاب خبر داده است.

حکومت افغانستان اعلام نموده است که تمام مکاتب و پوهنتون های دولتی و خصوصی از روز سه شنبه الی شنبه هفته آینده بخاطر برگزاری انتخابات تعطیل خواهد بود.
XS
SM
MD
LG