لینک های دسترسی

Breaking News

بحث درمورد انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان


بحث درمورد انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان
بحث درمورد انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان

در آستانه آغاز پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی از قوای بین المللی به نیروهای افغان، والیان هفت ولایتی که قرار است مسوولیت های امنیتی ولایات مربوط شان به نیروهای افغان سپرده شود، عصر روز یکشنبه در دیداری با رئیس جمهور کرزی از آغاز تدارک زمینه های اساسی برای پیشبرد این برنامه بحث کرده اند.

مسایل وابسته به انسجام بهتر نیروهای امنیتی افغان، برنامه ریزی پروسه انتقال و همچنان افزایش مسوولیت های والی ها در نظارت از پروسه انتقال امنیت از قوای بین المللی به نیروهای افغان در اجلاسی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه یی خبر داده است که والی های کابل ، هرات، بلخ ، بامیان، لغمان و پنجشیر در این اجلاس درمورد آماده گی ها به هدف آغاز انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به قوای افغان صحبت کرده و راه های مختلف این پروسه را مورد بررسی قرار داده اند.

بر اساس فهرستی که قبلا انتشار یافته است، مسوولیت های امنیتی کابل به استثنای ولسوالی سروبی، شهر مهترلام ولایت لغمان ، بخش های از ولایات هرات و بلخ و امنیت کامل ولایات پنجشیر و بامیان به قوای افغان سپرده خواهد شد.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان تاکید کرده است که پروسه انتقال را مطابق به پلان از قبل طرح شده عملی خواهد کرد.

این درحالی است که انتقاد های از ضعف نیروهای امنیتی افغان صورت می گیرد و درعین حال مخالفین دولت افغانستان نیز حملات خود را در ماه های اخیر تشدید کرده اند.

XS
SM
MD
LG