لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات رئیس جمهور کرزی با صدراعظم پاکستان


نواز شریف صدراعظم پاکستان امروز شنبه در یک سفر رسمی به کابل با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، ملاقات کرد. این نخستین سفر نواز شریف به افغانستان پس از برنده شدنش در انتخابات پارلمانی ماه می سال جاری می باشد.

بازدید آقای شریف در حالی صورت می گیرد که تضاد بین افغانستان و پاکستان در مورد نقش امریکا در مبارزه با دهشت افگنی در منطقه موجود است.

مظاهره کننده گان پاکستانی به روز جمعه راه انتقال تدارکات ناتو به نیرو های امریکا در افغانستان را مسدود نمودند. مردم در مناطق قبایلی تقاضای ختم حملات طیاره های بدون سرنشین را می کنند که به گفته آنها افراد بی گناه و دهشت افگنان را می کشد.

اقبال افریدی رهبر قبایلی از مسدود شدن راه انتقال تدارکات پشتیبانی می کند" ما مردم قبایلی ممنون کسانی استیم که راه انتقال تدارکات ناتو را مسدود کرده اند. ما به جهان می گویم که کشتن مردم قبایلی توسط حملات این طیارات خارج از سلاحیت قانون است."

اکثریت مردم در افغانستان نیز از تلفات افراد ملکی توسط حملات ناتو و طیارات بدون سرنشین خشمگین استند. محمد قسیم، یکتن از باشنده گان محل، می گوید در اثر یک حمله ماه گذشته بر شورشیان طالبان در نزدیکی جلال آباد دو پسر و برادر زاده خود را از دست داد" وقتی اطفالم هلیکوپتر را می بینند بسیارمی ترسند و پنهان می شوند با وجودیکه این قوا نزدیک خانه هم نمی باشد."

بازدید صدراعظم پاکستان از افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:52 0:00
حامد کرزی ،رئیس جمهور افغانستان، در برابر کشته شدن یک پسر به روز پنجشنبه در جریان یک حمله در ولایت هلمند عکس العمل جدی نشان داد. مرگ این پسر چند روز بعد از خوداری آقای کرزی در مورد امضای موافقتنامه امنیتی با امریکا صورت گرفت.

اما، با وجود نگرانی ها، اکثریت در افغانستان و پاکستان باور دارند که بدون کمک امریکا شورشیان طالبان ساحات سرحدی را دوباره تحت کنترول در می آورند. محمد حنیف گاردیوال، معاون ولایت لوگر، می گوید ضرورت به کمک نیرو های هوایی موجود است" اکثریت اوقات ما به تنهایی امنیت را گرفته نمی توانیم. به همین دلیل خواهاَََن کمک هوایی از نیرو های خارجی می شوئیم."

در لویه جرگه اخیر بزرگان قومی این موضوع را تائید کردند که به کمک امریکا نیاز موجود است و رئیس جمهور کرزی را ترغیب کردند تا موافقنامه امنیتی را بدون معطلی امضا کند.
XS
SM
MD
LG