لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان در عید قربان هم آتش بس خواهند کرد؟


در عید گذشته صد ها جنگجوی طالبان در شهر های عمدۀ افغانستان از جمله کابل سرازیر شدند، اما پس از آتش بس سه روزه، دوباره جنگ علیه حکومت افغانستان آغاز کردند
در عید گذشته صد ها جنگجوی طالبان در شهر های عمدۀ افغانستان از جمله کابل سرازیر شدند، اما پس از آتش بس سه روزه، دوباره جنگ علیه حکومت افغانستان آغاز کردند

شماری از رهبران طالبان به رسانه ها گفته اند که آنها در مورد آتش بس در روزهای عید قربان غور می کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو تن از رهبران طالبان گزارش داده است که آن گروه در مورد آتش بس در روزها عید قربان بحث می کند. به دنبال اعلان آتش بس یک طرفه از سوی حکومت افغانستان در عید فطر گذشته، طالبان برای سه روز اعلان آتش بس نمودند.

در حدود دو ماه گذشته اما طالبان دوباره جنگ را از سرگرفته و در چند روز اخیر به آن شدت بخشیده اند.

در حملات طالبان بر شهر غزنی در پنج روز گذشته، ده ها نظامی و غیر نظامی افغان هلاک شده اند. بیشتر از صد منسوب پولیس و اردوی افغانستان هم در نبردهای غزنی کشته شده اند.

یکی از این رهبران طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است "دوستان ما برای ما مشوره می دهند که آتش چهار روزه را در روز های عید اعلام کنیم تا مردم افغانستان مانند عید گذشته روز های عید صلح آمیز داشته باشند."

خبرگزاری رویترز همچنان به نقل از یکی دیگر از رهبران گروه طالبان گزارش داده است که مانند عید گذشته، رهبران آن گروه نظریات متفاوت در مورد آتش بس خواهند داشت، "اما رهبر ما شیخ آخندزاده [هیبت الله اخندزاده] نقش خود را بازی خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت که آتش بس اعلام شود یا جنگجویان ما به جنگ ادامه بدهند."

این رهبر طالبان گفته است که تقاضا برای یک هفته آتش بس صورت گرفته است، اما رهبری آن گروه ممکن آتش بس چهار روزه اعلام کند تا مردم بتوانند قربانی خود را در روز های عید انجام دهند.

XS
SM
MD
LG