لینک های دسترسی

Breaking News

در حمله بر مهمانخانه فرید مومند در جلال آباد سه تن کشته شد


مقام‌های ولایت ننگرهار می‌گویند که حوالی ساعت ۷:۰۰ صبح امروز جمعه، دو مهاجم انتحاری بر مهمان‌خانۀ یک عضو ولسی جرگه حمله کرده و با نیروهای افغان درگیر شدند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت که مهاجمان انتحاری بر مهمان‌خانۀ فریدون خان مومند عضو ولسی جرگه در ناحیه دوم شهر جلال آباد حمله کرده اند و پس از حدود دونیم ساعت، درگیری با کشته شدن یک مهاجم، دو فرد ملکی و یک پولیس و مجروح شدن ۵ تن به پایان رسید.

آقای خوگیانی افزود که یک مهاجم انتحاری از سوی نیروهای افغان کشته و مهاجم دیگر بازداشت شد.

به گفته آقای خوگیانی، فریدون خان مومند و اعضای خانواده‌ش هنگام حمله در مهمانخانه‌اش حضور نداشتند؛ اما تعدادی از کارمندان این عضو مجلس و محصلان آنجا بودند.

شاهدان عینی می‌گویند که مهاجمان نخست بر پوستۀ سربازان پولیس که روبروی ساختمان مهانخانه بود، تیراندازی کردند و پس از آن وارد مهمانخانه شدند.

به گفته آقای خوگیانی، مهاجم انتحاری که زنده دستگیر شده، در جریان درگیری به منزل مسکونی پهلوی مهمانخانه داخل شده و پس کشتن یک مرد و یک زن، می‌خواست فرار کند که از سوی نیروهای افغان دستگیر شد.

نجیب الله کامه وال، رئیس صحت عامه ننگرهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت پنج زخمی این رویداد شامل چهار فرد ملکی و یک سرباز پولیس به شفاخانه‌ منتقل شده اند که وضعیت زخمیان نگران کننده نیست.

تا هنوز گروهی مسؤولیت این رویداد را به دوش نگرفته است.

فریدون مومند، باشنده ولسوالی گوشته و یکی از وکلای بانفوذ ننگرهار است.

XS
SM
MD
LG