لینک های دسترسی

Breaking News

نبرد ها در حومۀ دمشق و درخواست ترکیه از سرمنشی ملل متحد


گروه های مخالف حکومت در سوریه، امروز از موج تازه یی خشونت ها را در چندین منطقۀ آن کشور خبر داده اند.

گروه ناظرین حقوق بشر سوریه به صدای امریکا گفت که عساکر حکومتی در چندین ساحه در حومۀ دمشق با نیرو های شورشی درگیر جنگ شده که در آن سه سرباز اردو کشته شده اند. از سویی هم گزارش ها حاکیست که در شهر حمص نیز نبرد ها صورت گرفته است.

مخالفین رئیس جمهور بشار الأسد، امروز در چندین شهر به مظاهره پرداختند. بن کی مون، سرمنشی ملل متحد روز پنجشنبه هوشدار داد که آتش جنگ در سوریه شعله ورتر شده میرود و هیچ نشانه یی از کاهش حملات نیرو های حکومتی بر غیرنظامیان مشهود نیست.

تعداد فزایندۀ مردم، خانه های شان را از بیم جنگ رها ساخته و به کشور ترکیه که در همسایگی سوریه قرار دارد، مهاجر شده اند. مقامات میگویند تنها در جریان دو روز گذشته، بیش از 2800 پناهندۀ سوری سرحد ترکیه را عبور کرده اند.

احمد داوود اوغلو، وزیر خارجۀ ترکیه امروز از بن کی مون سرمنشی ملل متحد خواست که راجع به سرازیر شدن موجی از مهاجرین سوریه به ترکیه نیز اظهار نگرانی کند.

حکومت سوریه وعده داده است که تا تاریخ دهم اپریل، تمام عملیات نظامی اش علیه شورشیان را، توقف خواهد داد. طبق اعلامیۀ شورای امنیت ملل متحد، چهل و هشت ساعت پس از آنکه حکومت وعده اش را بجا آرد، مخالفین مسلح بشار الأسد باید سلاح شان را بر زمین بگذارند.

XS
SM
MD
LG