لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای خروج ملکی ها از شهر حلب، به ناکامی انجامید


حکومت سوریه و مخالفان آن روز گذشته به یک آتش بس که هدف آن خروج افراد ملکی از شرق حلب بود، به توافق رسیدند
حکومت سوریه و مخالفان آن روز گذشته به یک آتش بس که هدف آن خروج افراد ملکی از شرق حلب بود، به توافق رسیدند

توافق آتش بس میان حکومت سوریه و مخالفان که قرار بود زمینۀ خروج برای افراد ملکی را از شهر حلب فراهم سازد، امروز به ناکامی انجامید. هردو طرف یکدیگر را عامل این ناکامی می دانند.

خروج ملکی های گیرمانده در حلب، قرار بود اوایل صبح امروز آغاز شود. اما، شلیک های مجدد راکت این روند را توقف داد، و بس های که در نقاط مشخص در ساحۀ تحت کنترول شورشیان، انتظار تخلیه یی افراد ملکی را می کشیدند، دوباره به مراکز خود برگشتند.

حکومت دمشق و مخالفان آن روز گذشته با میانجگری انقره و مسکو بر یک آتش بس که هدف آن خروج افراد ملکی از شرق حلب بود، به توافق رسیدند.

فعالان و مخالفان حکومت بشارالاسد در حلب ادعا کرده اند که ابتدا نیروهای طرفدار حکومت دمشق، مناطق تحت ادارۀ مخالفان را با فیر ده ها راکت مورد هدف قرار دادند. اما، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داده است که در نتیجۀ شلیک مخالفان بر یکی از ساحات تازه تصرف شده توسط اردوی آن کشور، شش نفر کشته شده است.

واشنگتن مسکو و متحدین آن را عامل نارامی ها در سوریه می داند. سمنتا پاور نمایندۀ ایالات متحده در ملل متحد روز گذشته در یک نشست اضطراری شورای امنیت، روسیه، سوریه و ایران را متهم به انجام اعمال بیشرمانه نمود و بیان داشت که افراد ملکی را در دام جنگ انداخته اند.

خانم پاور با مخاطب قرار دادن هرسه کشور گفت "بم های بیرلی و حملات توپخانه یی و هوایی شما، به ملیشه ها در حلب اجازه داده است تا ده ها هزار فرد ملکی را در دام بی اندازند."

اما روسیه این ادعای غرب را رد و آن را یک پروپاگند خوانده است. در عین حال، سرگی لاوروف وزیرخارجۀ روسیه مذاکرات صلح سوریه را با ایالات متحده بیهوده عنوان کرده و میگوید از آن دست بردار شده است.

وزیرخارجۀ روسیه ادعا کرده است که "ما تماس خود را با امریکائیان ادامه داده ایم، اما هر باریکه به توافق رسیدیم، امریکائیان از موارد توافق شده عقب نشینی کرده می کنند."

توقع میرود که تصرف کلی شرق حلب توسط نیروهای حکومتی سوریه و طرفدار آن، جنگ چهار ساله در سوریه را به پایان برساند.

XS
SM
MD
LG