لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش های جدید اتحادیۀ عرب برای حل بحران در سوریه


تلاش های جدید اتحادیۀ عرب برای حل بحران در سوریه
تلاش های جدید اتحادیۀ عرب برای حل بحران در سوریه

اتحادیۀ عرب می گوید که در تلاش برای ختم خشونت های جاری در سوریه، حکومت و گروه های مخالف را در آن کشور با هم نزدیک خواهد ساخت.

نبیل الاعرابی، منشی عمومی اتحادیۀ عرب به روز یک شنبه در نشست اضطراری وزرای خارجۀ عرب گفته است که این گروه در جریان ۱۵ روز آینده مذاکرات را آغاز خواهد کرد.

او گفت "ما نمی توانیم در مورد آنچه که در سوریه می گذرد، خاموش بمانیم. ما به خاطر خشونت ها و کشتار مردم در جریان جنگ، بسیار متاسف استیم. اتحادیۀ عرب و تمام کشور های عربی مسؤولیت بزرگ و واقعی دارند تا به بحران در سوریه خاتمه دهند."

در این نشست یوسف احمد نمایندۀ سوریه در اتحادیۀ عرب یکبار دیگر ادعای دخالت عوامل خارجی در دامن زدن خشونت در سوریه را تکرار کرد.

حمد بن جاسم الثانی، صدر اعظم قطر خواستار مذاکرات در سطح ملی شد.

او گفت "ما آرزو داریم که رژیم سوریه با هدف مذاکرات در سطح ملی چنانیکه اتحادیۀ عرب از رژیم سوریه و تمام مخالفین آن کشور خواسته است، همکاری خواهد کرد، تا بتوانیم راه حلی را برای ختم بحران سوریه و آغاز تطبیق اصلاحات بر مبنای نیازمندی های تمام سوری ها، دریابیم."

عربستان سعودی و شمار دیگر از کشورهای عربی از قبل در اعتراض به سرکوب خشونت بار مظاهره کنندگان توسط حکومت، سفرای خود را از دمشق فرا خوانده اند.

ملل متحد می گوید که از آغاز تظاهرات ضد حکومتی در سوریه، خشونت ها در آن کشور منجر به کشته شدن بیش از ۳ هزار نفر شده است.

XS
SM
MD
LG