لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش قدرت های اروپایی به سرکوبی های خشونت بار اخیر سوریه


واکنش قدرت های اروپایی به سرکوبی های خشونت بار اخیر سوریه
واکنش قدرت های اروپایی به سرکوبی های خشونت بار اخیر سوریه

قدرت های اروپایی در واکنش به خون ریزی های تازه در سوریه، یک مسودۀ کنار گذاشته شده را بار دیگر روی کار ساختند تا با استفاده از فیصله نامۀ سازمان ملل متحد، اعمال سرکوب گرانۀ دمشق را محکوم کنند.

این اقدام به روز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث قرار گرفت، اما طرفین پس از دو روز بحث به روز سه شنبه نیز در این مورد به توافقی دست نیافتند.

پس از دو روز برگزاری جلسات در پشت درهای بسته، شماری از دیپلومات ها گفتند که به دنبال ماه ها بن بست در خصوص سوریه درشورای امنیت، حالا با توجه به خشونت های تازه، نیاز به نشان دادن واکنش وجود دارد.

ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت که تاکنون درمورد توافقی صورت نگرفته است. اما وی گفت که هیچ فیصله نامه یی باید منجر به خشونت های بیشتر نشود.

او گفت "ما نظرات خود را با شماری از اعضای شورای امنیت درمیان گذاشته ایم که توازن لازم در این بحث ها و محتوای متن، تاکنون به دست نیامده است، این نمی تواند نقش سازنده و مثبتی را ایفا کند، حالانکه ما می خواهیم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای جلوگیری از خشونت های بیشتر درسوریه نقش داشته باشد. "

گام نخست در این مورد از سوی کشورهای غربی، محکوم کردن این اعمال خواهد بود، چنانیکه در ماه مارچ قبل از اقدام نظامی علیه لیبیا نیز عین اقدام صورت گرفت.

XS
SM
MD
LG