لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید خشونت ها همزمان با تلاش مصالحه در سوریه


محل انفجار های دوگانه در شهر حمص سوریه
محل انفجار های دوگانه در شهر حمص سوریه

در اثر دو انفجار پیهم که به روز دوشنبه در منطقۀ الزهرا در مرکز شهر حمص سوریه رخ داد، ۳۲ نفر کشته و حدود ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند. پس از اجرایی شدن توافق آتش بس بین طرف های درگیر از آغاز ماه روان میلادی، این دومین حملۀ بزرگ در شهر حمص شمرده میشود.

از سوی دیگر، بر اساس یک معامله که در ماه سپتمبرامسال به میانجیگری سازمان ملل متحد صورت گرفته است، تخلیه شورشیان در سه شهر سوریه آغاز شده است.

نهاد ناظر حقوق بشر سوری که در بریتانیا مستقر است نگاشته است که ۱۰۰ شورشی از اخرین پایگاه شورشیان در نزدیکی سرحد با لبنان به شهر بیروت پایتخت لبنان انتقال داده شده و قرار است پس از رسیدن به ترکیه به محلات تحت حاکمیت شورشیان در سوریه منتقل گردند.

از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون حدود ۲۵۰۰۰۰ تن کشته و تقریباً ۴ میلیون باشندۀ سوری مجبور به فرار از کشور شان شده اند.

در گیری ها در سوریه توجه قدرت های بزرگ جهان را بخود جلب کرده است. برخی از آنها از دولت به رهبری بشاالاسد حمایت کرده و برخی هم به حمایت از مخالفان دولت سوریه پیوسته اند.

همزمان تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه تشدید یافته است. در ادامه بحث ها در مورد آینده سوریه، ژنیو شاهد دو دور گفتگو ها میان نمایندگان دولت بشارالاسد و شورشیان بوده است.

دیپلومات ها از جمله جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا برای درهم کوبیدن داعش و برگرداندن ثبات در منطقه سعی کرده به ختم بحران در سوریه کمک کند.

شکیب دوست

XS
SM
MD
LG