لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ داخلی سوریه بیش از سه میلیون کشته بجا گذاشته است - گزارش


دیده بان حقوق بشر سوری مستقر در لندن می گوید که حد اقل سه میلیون و ۸۴ هزار نفر بشمول ۱۱۶ هزار ملکی از مارچ ۲۰۱۱ بدینسو در سوریه کشته شده اند.

بعد از سرکوب مرگبار اعتراضات دموکراسی خواهانه، این درگیری به یک جنگ پیچیده ای میان جناح های شورشی، گروه های جهادی و قدرت های خارجی تبدیل شده است.

سازمان ملل متحد از ادامه شرایط نگران کننده، محرومیت شدید و خطر به زندگی میلیون ها شهروند این کشور در حالی خبر داده است که جنگ سوریه وارد دهمین سال می‌شود.

زندگی ۹۶ هزار بیجا شده ای ایالت شمال غربی سوریه جاییکه نیروهای سوری تحت حمایت روسیه در تلاش اند تا دوباره کنترول این آخرین ساحهٔ تحت کنترول شورشیان را بدست آورند، درمعرض بیشترین خطر قرار دارد.

این بیجاشدگان که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان اند، در ساحهٔ پرازدحام نزدیک مرز ترکیه جابجا داده شده اند.

قرار گزارش ملل متحد، سوم حصه این بیجاشدگان درکمپ ها و خیمه ها زندگی می‌کنند در حالیکه اکثر آن‌ها با فامیل های میزبان و صدها هزار در ساختمان های ناتمام، مراکز جمعی، پناگاها و زیردرختان زندگی می کنند.

جنس لارک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانۀ سازمان ملل متحد روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهارداشت که بعد از توافق هفتۀ گذشته بین ترکیه و روسیه روی آتش بس در ادلب، درگیری ها کاهش یافته است.

باوجود آنهم وی خاطرنشان کرد که خطرات هنوز از بین نرفته است.

او در ادامه می افزاید:" موارد تبادله آتش همچنان در امتداد خطوط مقدم گزارش شده و خطر مرگ و مجروحیت ناشی از مواد منفجره افزایش یافته است. کمک های بشردوستانه حاد بوده و بقا و صحت مردم بشمول صحت روانی کودکان در معرض خطر است".

امداد رسانان از سواستفاده زنان و دختران بیجاشده توسط مردان متنفذ مانند مالکین املاک در بدل پول و کمک مواد گزارش داده اند.

همچنان گزارشاتی وجود دارد که زنان بنابرعدم موجودیت حریم شخصی به هفته ها استحمام نگرده و غرض جلوگیری از رفتن به تشناب از خوردن و نوشیدن اجتناب می ورزند.

سازمان ملل متحد به کمک های بشردوستانۀ خود در پاسخ به این وضعیت افزایش داده است.

ملل متحد در ماه جاری ۵۱۲ لاری مملو از مواد خوراکه، سرپناه، آب و مواد حفظ الصحوی را از طریق سرحد ترکیه به ولایت ادلب فرستاده است.

XS
SM
MD
LG