لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور اسد: جنگ سوریه به پایان خود نزدیک شده است


صدر ٹرمپ کی انتخابی مہم ان دنوں زورو شور سے جاری ہے۔ صدر ان ریاستوں کے دورے پر ہیں جو ہر مرتبہ فیصلہ کن کردار ادا کرتی ہیں۔
صدر ٹرمپ کی انتخابی مہم ان دنوں زورو شور سے جاری ہے۔ صدر ان ریاستوں کے دورے پر ہیں جو ہر مرتبہ فیصلہ کن کردار ادا کرتی ہیں۔

یک مشاور ارشد بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه می گوید که با کاهش حمایت کشور های خارجی از شورشیان سوری، جنگ داخلی شش ساله سوریه به پایان خود نزدیک شده است.

بثینه شعبان در مصاحبه با تلویزیون لبنانی «المیادین» گفت که حکومت سوریه با تمام نیرو های "غیرمشروع" به شمول ترکی ها و امریکاییان مقابله خواهد کرد.

خانم شعبان افزود که برگزاری نمایشگاه بین المللی دمشق برای نخستین بار پس از آغاز جنگ داخلی سوریه نشان می دهد که "این جنگ به پایان رسیده و روند بازسازی" آغاز شده است.

حکومت سوریه به رهبری بشارالاسد با حمایت هوایی روس ها و حمایت شبه نظامیان ایرانی توانسته ساحه نفوذ خود را در غرب آن کشور گسترش بدهد. دمشق اکنون می خواهد به سوی شرق سوریه و به جانب شهر دیرالزور در نزدیکی مرز با عراق پیشروی کند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده اخیراً به حمایت اداره استخبارات مرکزی آن کشور یا سی آی ای از گروه های شورشی مخالف بشارالاسد پایان داد.

ترکیه نیز که یکی از حامیان اصلی شورشیان سوری است، از موقف خود مبنی بر برکناری آقای اسد از قدرت عقب نشینی کرده و اکنون تلاش دارد تا با همکاری روسیه جلو گسترش نفوذ کرد ها در نزدیکی مرز های خود را بگیرد.

بثینه شعبان، مشاور بشارالاسد همچنین ادامه حضور نیرو های امریکایی و ترکی در داخل خاک سوریه را پس از پایان جنگ یک "آزمون" خواند اما گفت که اردوی سوریه با این نیرو ها مبارزه خواهد کرد.

شماری از نیرو های امریکایی به خاطر آموزش جنگجویان کرد برای جنگیدن علیه داعش در شمال سوریه مستقر اند. امریکا در جنوب شرق صحرای سوریه و در نزدیکی یک گذرگاه استراتیژک مرزی با عراق نیز یک پایگاه دارد.

XS
SM
MD
LG