لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ طالبان بر قرار گاه نظامی قندهار


حملۀ طالبان بر قرار گاه نظامی قندهار
حملۀ طالبان بر قرار گاه نظامی قندهار

تندروان طالب بزرگترین قرارگاه نظامی ایالات متحده را در افغانستان مورد حمله قرار داده اند.

مامورین میگویند تندروان در ابتدا حملات راکتی را به میدان هوایی قندهار بروز سه شنبه آغاز نمودند. آنها میگویند شورشیانی که واسکت های انتحاری بر تن داشتند، تلاش نمودند بر قرارگاه تهاجم ببرند.

مخالفین دولت حوالی صبح امروز پایگاه بزرگ نیرو های ناتو در ولایت قندهار را مورد حملات راکتی و انتحاری قرار دادند که از اثر آن یک تن از عساکر ناتو جراحت برداشته و تمامی حمله کننده گان کشته شدند.

جنرال گولدرن مولندس، قوماندان میدان هوایی ولایت قندهار به رادیو آشنا گفت، حوالی ساعت یازده نیم قبل از ظهر، مخالفین نخست بر میدان هوایی دو راکت شلیک نمودند، و بعد یک عراده تراکتور مملو از مواد منفجره را در نزدیک میدان انفجار دادند.

به تعقیب آن پنج تن از انتحار کننده گان مسلح دست به گلوله برای آغاز کردند. یک تعداد حمله کنندگان مواد انفجاری بسته شده در جان خویش را منفجر نمودند و یک تعداد دیگر شان توسط نیرو های ایساف از پاه در آورده شدند.

اما قاری محمد یوسف احمدی، سخنگوی طالبان نیز واقعه را تایید کرده و علاوه گرد که طالبان به ورکشاپ میدان حمله نمودند که در نتیجه ۱۷۳ تن از عساکر خارجی کشته و سه هیلکوپتر نیز تخریب گردیده اند.

به قول احمدی در حال حاضر، مقاومت حمله کنندگان ادامه دارد.

اما قوماندان میدان هوایی نیزو های ناتو در کنفرانس مطبوعاتی عصر امروز گفت، هر پنج تن از حمله کنندگان کشته شده اند، و فعلا کدام مقاومتی وجود ندارد.

شورشیان طالب قبلاً در ماه می تلاش نمودند به قرارگاه نظامی قندهار داخل شوند.

در عین حال، پولیس افغانستان میگوید دزدان در یکی از شاخه های کابل بانک در ولایت بلخ شش محافظ امنیتی را سر بریده اند.

پولیس در مزار شریف میگوید دزدان محافظین امنیتی را مسموم نموده، به قتل رسانیدند. و بعداً حد اقل 275 هزار دالر را سرقت نمودند.

در سایر واقعات خشونت بار بروز سه شنبه، ناتو اعلام نمود که قوای خارجی و افغان در قندهار یک خانه را تخریب نموده اند که مواد انفجاری در آنجا ساخته می شد.

در عین زمان، وزیر دفاع فرانسه گفته است قوای کشور وی هیچ راهی بجز ادامۀ ماموریت در افغانستان ندارند.

XS
SM
MD
LG