لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان به خانواده‌های حمله‌کنندگان انتحاری پول و زمین می‌دهند


سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخلهٔ حکومت طالبان با اعضای خانواده‌های افرادی ملاقات کرد که در جریان دو دههٔ گذشته، حملات انتحاری انجام داده اند.

سعید خوستی، سخنگوی این وزارت در یک تویت تصاویر این ملاقات را که در هوتل کانتیننتل صورت گرفته، نشر کرده است؛ هوتلی که حملات مسلحانه و انتحاری طالبان در آن سبب کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

طالبان که حمله کنندگان انتحاری را فدایی‌ می‌خوانند، تا حال آماری از آنان را نشر نکرده اند.

سراج الدین حقانی، رهبر شبکهٔ حقانی، درج فهرست سیاه ایالات متحده است و امریکا برای معلوماتی که منجر به دستگیری وی شود مبلغ ده میلیون دالر انعام تعیین کرده است.

سعید خوستی نگاشته است که سراج الدین حقانی این افراد را "قهرمانان" خوانده و به هر خانواده‌ مبلغ ده‌هزار افغانی و لباس توزیع کرده و تعهد کرد که به هر کدام آن یک نمره زمین نیز داده خواهد شد.

حملات انتحاری گروه طالبان بیشتر در شهر کابل صورت گرفته است که گمان می‌رود در آن هزاران نفر کشته و زخمی شده باشند.

شماری از افغان‌ها در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی نوشته اند که تکریم و تمجید از حمله‌کنندگان انتحاری از سوی طالبان بر آنعده از افغان‌های که اعضای خانواده‌هایشان را در این حملات از دست داده اند، چه تاثیری خواهد گذاشت.

طالبان در ماه اگست کنترول افغانستان را به دست گرفتند و پس از آن حکومت سرپرست را اعلام کردند، اما تا اکنون هیچ کشوری آنرا به رسمیت نشناخته است.

جامعهٔ جهانی از طالبان می‌خواهند تا یک حکومت همه‌شمول را ایجاد کنند و به حقوق بشری تمامی افغان‌ها به شمول زنان و دختران احترام بگذارند.

XS
SM
MD
LG