لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر طالبان از تشدید جنگ هشدار داد


هبت الله آخندزاه پس از آنکه ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان در پاکستان کشته شد، رهبری این گروه را بر عهده گرفت
هبت الله آخندزاه پس از آنکه ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان در پاکستان کشته شد، رهبری این گروه را بر عهده گرفت

هبت الله اخندزاده، رهبر گروه طالبان، با نشر یک اعلامیه گفته است که ایالات متحده با اعزام قوای بیشتر در جنگ بر ضد آن گروه در افغانستان "مرتکب اشتباه" می شود.

در پیام عیدی آخندزاده همچنین آمده است که آن گروه مصمم است تا در برابر حضور قوای بین المللی بجنگد.

در پیام آخندزاده خطاب به مقامات امریکایی آمده است که "اگر شما فکر می کند که با افزایش نیروی نظام تصمیم ما را بشکنید، در اشتباه استید" و هشدار داده که اعزام قوای بیشتر امریکایی به افغانستان موجب بی ثباتی بیشتر در آن کشور خواهد شد.

آخندزاده همچنین گفته است که هرگاه قوای بین المللی از افغانستان بیرون شود، آن گروه "پالیسی همه جانبه برای حفظ روابط سازنده و خوب با جهان" خواهد داشت.

رهبر گروه طالبان در این پیام همچنین قوای بین المللی مستقر در افغانستان را مانع اساسی صلح در آن کشور خوانده و گفته است که آن گروه خواستار خروج قوای ناتو از افغانستان می باشد.

اظهارات رهبر گروه طالبان در حالی صورت گرفته است که اخیراً دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از جیم متیس، وزیر دفاع امریکا، خواست تا اعزام چندین هزار قوای اضافی به افغانستان را مورد ارزیابی قرار بدهد.

بررسی اعزام قوای امریکایی و مخالفت رهبر گروه طالبان با احتمال افزایش قوای امریکایی در آن کشور، در حالی صورت گرفته است که افغانستان در یک ماه گذشته شاهد مرگبار ترین حملات در نقاط مختلف آن کشور بوده است.

در آخرین مورد، حد اقل ۳۴ نفر در حملۀ انتحاری شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، کشته شد و ده ها تن دیگر زخمی گردید. گروه طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت.

در همین حال، کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان، که روز جمعه گفت گروه طالبان از راه جنگ به اهداف خود نخواهند رسید.

آقای خلیلی ادامۀ جنگ از سوی مخالفان مسلح و گروه طالبان را اشتباه خواند و گفت جنگ به سود هیچ طرف نیست.

آقای "یک بار دیگر به مخالفین مسلح به ویژه تحریک طالبان، یاد آور می‌شوم که اگر از طریق جنگ بخواهید به اهداف خود برسید، اشتباه می‌کنید. جنگ جز اینکه کشور را به تباهی بیشتر و به پرتگاه سقوط بیشتر بکشاند، دیگر هیچ فایدۀ برای افغانستان، دولت و شما مخالفین مسلح ندارد".

XS
SM
MD
LG