لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان مذاکرات صلح با حکومت افغانستان را رد کردند


طالبان تقاضای ملل متحد را برای شمولیت در مذاکرات صلح با حکومت افغانستان رد کرده و گفته اند که اگر ملل متحد واقعا ًمیخواهد جنگ ۱۵ ساله را در افغانستان خاتمه بخشد، بر عساکر خارجی به رهبری ایالات متحده فشار وارد کند تا به گفتۀ آنان "اشغال" افغانستان را پایان بخشند.

تادا میچی یاماماتو، نمایندۀ ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان در اوایل هفتۀ جاری در جریان گزارشدهی به شورای امنیت ملل متحد در نیویارک، خواستار آغاز مجدد مذاکرات صلح شد و از طالبان خواست تا مستقیماً بدون هیچ گونه پیش شرطی با حکومت افغانستان وارد مذاکره شود.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی میکند به صدای امریکا گفت تا زمانی که نیروهای "اشغالگر خارجی" در افغانستان حضور داشته باشند، هر گونه مذاکرات صلح و مصالحه بی معنی است.

یاماماتو افزود که "ما همه میدانیم که تنش ها در افغانستان هیچ گونه راه حل نظامی ندارد. رهبریت طالبان باید بر این موضوع مجدداً غور کنند که گویا اهدف شان را فقط در میدان جنگ به دست آورده میتوانند."

اما سخنگوی طالبان تاکید کرد که تمام جوانبی که خواهان حل مشکلات در افغانستان اند باید بر نیروهای خارجی فشار وارد کنند تا افغانستان را ترک کنند و به مردم آن کشور اجازه دهند تا سیستم حکومتداری را ایجاد کنند که براساس خواست های آنان باشد.

XS
SM
MD
LG