لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه اعتراضات در شهر دالاس ایالت تکزاس


شهر دالاس ایالت تکزاس امریکا، در سوگ پنج پولیس کشته شده اش به سر میبرد، اما در سایر نقاط این کشور، مظاهرات ضد خشونت ها اوج گرفته است.

شب جمعه شهر دالاس ایالت تکزاس بار دیگر شاهد اعتراضات مردم برای پایان بخشیدن به خشونت ها بود. مظاهرات پس از آن آغاز یافت که اخیراً ویدیوی دو واقعۀ جداگانه از واقعات کشته شدن سیاهپوستان ذریعۀ افسران سفید پوست پولیس، در رسانه های اجتماعی نشر شد.

پولیس برای یافتن مدارک و شواهد ، محل و صحنه ای را که در آن پنج افسر پولیس دالاس کشته و هفت تن دیگر زخم برداشته بود ، محاصره نمود ، تا دریابد که دلیل شلیک مرد مسلح چه بوده که حتی باعث زخمی شدن دو تن از افراد ملکی شد.

شلیک کننده به نام میکا جانسن بیست و پنج ساله معرفی گردید که عضو سابق اردو بوده و در افغانستان نیز دوره ای خدمت را سپری کرده است. گفته میشود جانسن زمانی که افغانستان را ترک کرد یک سرباز دیگر او را متهم به آزار و اذیت جنسی نموده گفته بود که نیاز به مشوره و درمان صحت روانی دارد.

همسایگان با نا باوری از آنچه که اتفاق افتاده ، او را یک فرد خوشحال و آرام توصیف میکنند" من یک مرد سفید پوست هستم و او مرا به خانه خود دعوت کرد. من چه کردم که او را ازین حالت خارج سازم؟ چه واقع شد؟ به نظر من عمل او در واکنش به واقعات لوئیزیانا و منیسوتا بود، من فکر می کردم او یک آدم بسیار خوبیست. "

عقیده بر این است که انگیزۀ جانسن برای کشتار در پاسخ به قتل دو مرد سیا ه پوست توسط پولیس در لوئیزیانا و منیسوتا بوده است. تظاهرات علیه این قتل ها در شهر های سرتاسر ایالات متحده ادامه داشت.

دریکی از تظاهرات روز جمعه که توسط گروه موسوم به بلک لایف مترز یا زندگی سیاه ارزش دارد ، در وزارت عدلیه در واشنگتن دی سی برگزارشد ، معترضان بیشتر روی استفاده ای پولیس از زور بیش از حد علیه مظنونین سیاهپوست ، تاکید کردند" خشونت هیچ چیزی را حل و کمک نمیکند صرف چند چشم را باز میکند. باید به یک نژاد محدود نشود. این در مورد مساوات و برابربودن همه نژاد هاست."

بسیاری معترضان می گفتند که برای جنبش زندگی سیاهپوستان ، که بخاطر مساوات نژادی مبارزه میکند، ضرور است تا پیام بسیار حیاتی را همواره با جدیت ابراز دارند. زیرا آنها میگویند که نژداد پرستی و همچنین شلیکهای پولیس بالای سیاه پوستان امریکا در سرتاسر کشور در حال افزایش و رشد است.

XS
SM
MD
LG