لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش یک چوپان افغان برای پذیرش در هالند


تلاش یک چوپان افغان برای پذیرش در هالند
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:17 0:00

ولی با رسیدن به هالند مشکلات این جوان پایان نیافت. دوسیه اش رد شد، از کمپ مهاجران اخراج گردېده و شب ها در سرک می خوابد.

سنت الله در جمع آنعده از مهاجرانی است که با فروختن دار وندارش راهی اروپا شده است. او تحصیل نکرده ،هیچ آشنا و دوستی ندارد ونمی داند چگونه از رسانه های اجتماعی برای شریک ساختن سرگذشت اش و یا کمک، استفاده کند.

او پس از کشته شدن پدرش توسط طالبان، مادر و برادر کوچکش را در قریه غلبیان ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب ترک گفت و برای پیدا کردن یک مامن امن به مقصد نامعلومی در حرکت شد.

سنت الله با سپردن حدود سه هزار دالر به قاچاقبر -که از فروختن رمه اش بدست آورده بود؛ اول به پاکستان رفته از آنجا وارد ایران شده و از ایران به ترکیه سفر کرد.

او با گذشتن از چندین کشور به شمول یونان و آلمان و سفر مشقت بارش با قایق، به هالند رسیده است. در لابلای سخنانش نام کشورهایی را گرفت که کمتر توقع میرود در افغانستان از کسی بشنیده شود که یک روز هم به مکتب نرفته است.

از او پرسیدم چرا هالند را به حیث منزل مقصود گزیده است گفت که همراهان سفرش در آلمان گفتند هالند مهاجران افغان را میپذیرد.

وقتی سنت الله نه ماه قبل به هالند رسید حکومت هالند به دلیل عدم ارایه دلیل قانع کننده یی برای پناهندگی، دوسیه او را رد کرد . او پس از راجع کردن مجدد دوسیه اش به محکمه هالند ، بار دوم نیز موفق به دریافت پناهندگی نشد.

او از کمپ مهاجران اخراج گردیده ولی امید را از دست نداده است. سنت الله روزها را در مسجد افغانها در شهر الکمار هالند سپری میکند و به گفتۀ او شب را در سرک یا در منزل افغانها در آن شهر میگذراند.

در عین زمان حکومت هالند برای هر مهاجری که در آن کشور درخواست پناهندگی میدهند وکیل مدافع مقرر میکند.

چیلي یانگ چن وکیل مدافع مهاجران در هالند در است. او می گوید:

"شواهد و اسناد بسیار مهم است. باید دلایل تان را به اثبات برسانید. بعضی اوقات بسیار مشکل است که کسی مشکل خود را ثابت بسازد. مثلاً با طالبان مشکل دارید، چطور میتوانید به اثبات برسانید که طالبان دنبال تان است؟"

او به افرادیکه در صدد رفتن به اروپا اند توصیه کرد که روند مهاجرت را در اروپا دست کم نگیرند. و به قدر کافی با خود اسناد بیاورند.

ولی با آنکه سنت الله از ادعای خود مبنی بر اینکه طالبان پدرش را به خاطر او کشته اند هیچ ثبوتی ندارد از تلاش برای پذیرش در هالند دست نکشیده و امیدوار است که با مراجعه به محکمه عالی هالند ،به مقام های آنکشور ثابت سازد که زندگی اش در افغانستان در خطر است و باید به صفت یک پناهنده پذیرفته شود.

XS
SM
MD
LG