لینک های دسترسی

Breaking News

ناکامی تریسا می در کسب اکثریت کرسی های پارلمان


تریسا می نتواست اکثریت کرسی های پارلمان بریتانیا را برنده شود.
تریسا می نتواست اکثریت کرسی های پارلمان بریتانیا را برنده شود.

نظر سنجی های نخست پس از پایان انتخابات پارلمانی در بریتانیا نشان می دهد که حزب محافظه کار به رهبری تریسا می، صدر اعظم آن کشور نتوانسته اکثریت کرسی های پارلمان را بدست بیاورد.

این نتیجه انتخابات می تواند سبب تشدید اختلافات سیاسی در داخل بریتانیا شود و جدول زمانی مذاکرات روی خروج آن کشور از اتحادیه اروپایی را مختل کند.

پارلمان بریتانیا ۶۵۰ کرسی دارد و نظر سنجی ها نشان می دهد که حزب حاکم محافظه کار ۳۱۴ کرسی و حزب کارگر – رقیب اصلی حزب حاکم ۲۶۶ کرسی بدست خواهد آورد.

هر چند حزب تریسا می توانسته در مقایسه با سایر احزاب بیشترین کرسی های پارلمان را برنده شود اما از آنجاییکه اکثریت کرسی ها را بدست نیاورده، باید تن به تشکیل یک حکومت ایتلافی بدهد.

بر اساس نظر سنجی ها، حزب ملی اسکاتلند ۳۴ کرسی، حزب لیبرال دیموکرات ۱۴ کرسی، حزب ملی گرای ویلز سه کرسی و حزب سبز یک کرسی پارلمان را بدست خواهد آورد.

قرار است مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی به تاریخ ۱۹ جون امسال آغاز شود و تاخیر در تشکیل حکومت جدید در بریتانیا می تواند تاریخ این مذاکرات را به تعویق بیاندازد.

اگر نتایج نظر سنجی ها درست باشد، احتمال دارد جرمی کوربن، رهبر حزب کارگر برای تشکیل یک حکومت ایتلافی با احزاب کوچکتر که مخالف سیاست های داخلی تریسا می اند، تلاش کند.

کارشناسان سیاسی می گویند که اگر حزب کارگر به رهبری آقای کوربن و حمایت ملی گرایان اسکاتلند و لیبرال دیموکرات ها قدرت را بدست بگیرد، مسیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی ممکن تغییر کند و امکان دارد همه پرسی دوم برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی برگزار شود.

XS
SM
MD
LG