لینک های دسترسی

Breaking News

کاهش پرواز ها به مقصد امریکا


گزارش های جدید نشان میدهد که در طول صد روز ریاست جمهوری دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، شمار کسانی که برای سیاحت و یا مقاصد دیگر به امریکا می آمدند، کمتر شده است و در عین زمان باشنده گان امریکا هم کمتر به خارج از کشور سفر کرده اند.

تحلیلگران این موضوع را به فرمان جنجال برانگیز منع موقتی مسافرت از چند کشور عمدتاً مسلمان و محدودیت بر مهاجرت ها به امریکا نسبت داده می گویند شرکت های هوایی از این مدرک خساره مند شده اند.

اما ابوبکر ال بکر، رئیس شرکت هوایی قطر می گوید که کاهش سفر ها به امریکا بر این شرکت تاثیر اندک داشته است."ما کاهش زیادی مانند دیگر شرکت های هوایی نداریم و هنوز هم مسافرین زیادی را به ایالات متحده انتقال میدهیم و به تعهد خود به مسافران ما در ایالات متحده ادامه خواهیم داد."

شرکت هوایی امارات، که بزرگترین شرکت هوایی در شرق میانه میباشد، میزان پرواز های خود به امریکا را به ۲۰ در صد کاهش داده است. این شرکت میگوید مقررات شدید امنیتی در میدان های هوایی امریکا و تلاش های اداره دونالد ترمپ برای منع مسافرت اتباع چند کشور عمدتاً مسلمان، دلیل این کاهش بوده است.

دوبی، که شرکت هوایی امارات در آن مستقر است و دوحه، که مقر اصلی شرکت هوایی قطر میباشد در جمع ده میدان هوایی بین المللی در کشور های مسلمان نشین است که از تغییر مقررات سفر به امریکا، بیشتر متاثر شده است.

یکی دیگر از تغییرات که متوجه مسافرین به مقصد امریکا از این میدان های هوایی است منع حمل لپ تاپ و دیگر وسایل برقی با خود مسافر است اما این وسایل را میتوان در بکس ها در بخش باربری طیاره انتقال داد.

رئیس شرکت هوایی قطر گفت که میزان پرواز های این شرکت را به امریکا کم نخواهد کرد، او ابراز امیدواری کرد که عدم قاطعیتی که مسافرین به مقصد امریکا با آن مواجه اند به زودی رفع شود. اما ابوبکر ال بکر اضافه کرد که ایالات متحده تمام جهان نیست و شرکت هوایی قطر قصد دارند پرواز به ۲۶ مقصد دیگر در جهان را به فهرست پرواز های خود اضافه کند.

این در حالی است که شهروندان امریکایی هم سفر به کشور های خارجی را تقلیل داده اند، به ویژه کسانی که تابعیت امریکا را ندارند، چرا که در فرمان اولی آقای ترمپ، محدودیت ها شامل کسانی میشد که کارت سبز یا گرین کارت و یا ویزا های طویل مدت هم داشتند.

XS
SM
MD
LG