لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ برای دیدار با رهبران اروپای شرقی، عازم پولند شد


پس از سفر به پولند، قرار است رئیس جمهور ترمپ جهت اشتراک در نشست سران بیست اقتصاد بزرگ جهان، به شهرهامبورگ آلمان برود
پس از سفر به پولند، قرار است رئیس جمهور ترمپ جهت اشتراک در نشست سران بیست اقتصاد بزرگ جهان، به شهرهامبورگ آلمان برود

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، عازم پولند شده و قرار است ضمن دیدار با رهبران ممالک اروپای شرقی، فردا در مرکز شهر وارسا، سخنرانی کند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، سخنرانی اش را برای مردم پولند، در میدان کرازینسکی، نزدیک محل تاریخی قیام ۱۹۴۴ علیه رژیم نازی، ایراد خواهد کرد و نیز در کنار دیدار با رهبران پولند و کرویشیا، در یک کنفرانس مشرک مطبوعاتی حضور خواهد یافت.

قصر سفید میگوید که رئیس جمهور ترمپ تعهدش در قبال ناتو را تصریح میکند. بسیاری از پولندی ها از تهاجم روسیه در شرق آن کشور هراس داشته و امیدوار اند که ایالات متحده بار دیگر حمایت اش را از پولند واضح سازد.

زبیگنیو لویسکی، استاد در پوهنتون وارسا میگوید، "اکثر مردم میخواهند بشنوند که ایالات متحده حضور نظامی خود در پولند را حفظ خواهد کرد و بند پنجم معاهدۀ ناتو منعقدۀ واشنگتن را محترم بشمارد، به این معنا که در صورت نیاز، به کمک ما بشتابند."

نشست G20

پس از سفر کوتاه به پولند، قرار است رئیس جمهور ترمپ جهت اشتراک در نشست سران بیست اقتصاد بزرگ جهان، به شهرهامبورگ آلمان برود.

آقای ترمپ در حاشیۀ این نشست، دیدار های دوجانبه نیز خواهد داشت و مهمترین آن، دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است. پوتین و ترمپ، برای نخستین بار، به روز جمعه ملاقات خواهند کرد. جزییات بیشتر در مورد این ملاقات فاش نشده است.

افزون بر سایر رهبران، صدراعظم ترکیه نیز در هامبورگ خواهد بود. پالیسی های جنجال برانگیز او و سایر رهبران، باعث شده که در هامبورگ مظاهراتی نیز برپا گردد.

پولیس شهر هامبورگ با اتخاذ تدابیر شدید گفته است انتظار میورد که حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ نفری که آمادۀ خشونت آفرینی اند، وارد هامبورگ خواهند شد.

به گفتۀ مقامات امنیتی، حدود بیست هزار پولیس برای تحکیم امنیت نشست جی بیست در هامبورگ، موظف شده اند و آمادۀ مقابله با مظاهره کنندگان مخالف نظام های سرمایه داری اند.

اعتراض کنندگان چپگرا، شعار هایی را برافراشته اند که در آن خطاب به اشتراک کنندگان نشست گفته شده: "به جهنم خوش آمدید!"

ترمپ برای دیدار با رهبران اروپایی شرقی، عازم پولند شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:16 0:00

XS
SM
MD
LG