لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ با موجی از چالش‌ها روبرو است


آقای ترمپ به خاطر ادعای دخالت روسیه در انتخابات امریکا زیر فشار شدید قرار دارد
آقای ترمپ به خاطر ادعای دخالت روسیه در انتخابات امریکا زیر فشار شدید قرار دارد

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در برگشت از سفر ۹ روزه اش به شرق میانه و اروپا، با موجی از آزمون‌ها از ادامۀ ماموریت نظامی امریکا در افغانستان گرفته تا جنجال دخالت روسیه در انتخابات اخیر ایالات متحده روبرو است.

آقای ترمپ باید به زودی در مورد اعزام ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز اضافی امریکایی به افغانستان و تقویت بیشتر قوای افغان تصمیم بگیرد.

رئیس جمهور ترمپ، هفتۀ گذشته در جریان سخنرانی در جمعی از رهبران کشورهای اسلامی در ریاض پایتخت عربستان سعودی از مبارزۀ قوای افغان بر ضد دهشت افگنی ستایش کرد و آنان را "سربازان شجاع" خطاب کرد.

هم اکنون ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارد که یک چهارم آن را نیروی ویژه یا سپیشل فورس تشکیل می‌دهد. نیروی ویژۀ امریکایی در افغانستان مصروف انجام عملیات بر ضد گروه‌های افراطی و دهشت افگن اند.

ستاد انتخاباتی ترمپ و روسیه

جنجال دیگر رئیس جمهور ایالات متحده، تماس‌های کمپاین انتخاباتی وی با مقام‌های روس است که اکنون پای جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد آقای ترمپ نیز به آن کشانده شده است.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده اند که آقای کوشنر در ماه دسامبر در دیدار با سرگی کیسلیاک، سفیر روسیه در ایالات متحده، برای مباحث حساس، خواستار ایجاد یک مجرای محرم تماس میان کرملین و تیم انتقالی آقای ترمپ شده بود.

یکی از نزدیکان سیاسی آقای ترمپ که نخواست نامش گرفته شود به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که قرار بود که مایکل فلن، مشاور پیشین امنیت ملی آقای ترمپ، در چینل ایجاد شده میان ستاد ترمپ و مسکو، رابط اصلی باشد.

آقای فلن در ماه فبروری پس از آنکه در مورد تماس‌هایش با مقام‌های روس به مایک پنس معاون ریاست جمهوری ایالات متحده معلومات نادرست و گمراه کننده داد، از سمت مشاوریت امنیت ملی برکنار شد.

دخالت روسیه و تماس ستاد انتخاباتی آقای ترمپ با مقام‌های روس یکی از چالش‌های جدی است و اکنون دستیاران قصر سفید تیم ویژه و قوی حقوقی - تبلیغاتی را ایجاد کرده اند تا در برابر ادعاهای وارد شده ایستادگی کرده و به رئیس جمهور ترمپ بازو بدهد.

شماری از اعضای برجستۀ ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ به شمول مارک کاسوویتز وکیل مدافع کهنه کار وی در ترکیب این تیم شامل اند.

همزمان با این، شورای ویژه به ریاست رابرت میولر، رئیس پیشین ادارۀ تحقیقات فدرال ایالات متحده، سرگرم تحقیق در مورد نفوذ احتمالی روسیه در انتخابات سال گذشتۀ امریکا است.

افزون بر این، لغو قانون مراقبت‌های صحی اوباما و طرح جاگزین برای آن و نیز اتخاذ تصمیم نهایی در مورد باقی ماندن یا بیرون شدن ایالات متحده از پیمان اقلیمی پاریس، دو چالش بزرگ دیگر آقای ترمپ در روزها و هفته های آینده است.

XS
SM
MD
LG