لینک های دسترسی

Breaking News

اسلام آباد به ترمپ: پاکستان مستعمره امریکا نیست


اسلام آباد می گوید که "پاکستان مستعمره ایالات متحده نیست."

چوهدری نثار علی خان، وزیر داخله پاکستان این مطلب را در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترمپ مبنی بر رهایی یک داکتر پاکستانی از زندان بیان کرد.

دونالد ترمپ، کاندید پیشتاز حزب جمهوریخواه در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ایالات متحده روز جمعه در یک مصاحبه با شبکه خبری «فاکس» گفت که اگر وی به قصر سفید راه یابد، اسلام آباد را "در دو دقیقه" وادار به رهایی داکتر شکیل افریدی خواهد کرد.

اما وزیر داخله پاکستان روز دوشنبه با نشر اعلامیه ای گفت در مورد سرنوشت داکتر افریدی، محاکم و حکومت پاکستان تصمیم می گیرد، نه آقای ترمپ.

داکتر افریدی سازمان استخبارات مرکزی امریکا یا سی آی ای را در یافتن اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده در پاکستان کمک کرده بود. واشنگتن داکتر افریدی را به خاطر این کارش یک قهرمان می داند، اما پاکستان او را به ۳۳ سال حبس محکوم کرده است.

داکتر افریدی، ایالات متحده را در یافتن رهبر شبکه القاعده در داخل خاک پاکستان یاری رسانده است.
داکتر افریدی، ایالات متحده را در یافتن رهبر شبکه القاعده در داخل خاک پاکستان یاری رسانده است.

از جانب دیگر، دونالد ترمپ در این مصاحبه گفت که او خواستار ادامه حضور نیرو های امریکایی در افغانستان می باشد و نباید ۱۰ هزار سرباز امریکایی در پایان سال ۲۰۱۷ از افغانستان خارج شود.

آقای ترمپ افزود امریکا به خاطری باید حضور نظامی خود را در افغانستان حفظ کند چون در همسایگی پاکستان که یک کشور دارای سلاح اتمی است، قرار دارد.

XS
SM
MD
LG