لینک های دسترسی

Breaking News

پیو آمار محبوبیت جهانی دونالد ترمپ را برملا ساخت


دونالدترمپ،نامزد احتمالی جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا
دونالدترمپ،نامزد احتمالی جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا

میزان محبوبیت دونالدترمپ، نامزد احتمالی جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ۱۵ کشور جهان در سطح بسیار پایین قرار دارد.

بر اساس یک نظرسنجی نهاد پیو، اکثریت وسیع شهروندان ۱۱ کشور جهان، در بارۀ توانایی آقای ترمپ در عرصۀ مدیریت روابط بین المللی یا کمتر باور دارند یا اصلاً اعتماد ندارند. در میان افرادیکه با آنان مصاحبه صورت گرفته است، ۹۲ درصد سویدنی ها، ۸۹ درصد آلمانی ها و ۸۲ درصد جاپانی ها، شامل اند.

چهل در صد شهروندان چین که در بارهء آقای ترمپ از آنها پرسیده شده است در مورد توانمندی های وی نظر منفی ارایه کرده اند حالانکه ۳۹ درصد دیگر اصلاً در نظرسنجی ابراز نظر نکرده اند.

آقای ترمپ که حامی حفظ تولیدات داخلی بوده و از عدم ورود مسلمانان غیر امریکایی به ایالات متحده سخن رانده است؛ حمایت گروه های ضد مهاجران اروپا و یا آنهایی را کسب کرده است که مخالف اتحاد کشور های اروپایی می باشند. اما باوجود مشارکت این گروه اروپایی در همه پرسی، آقای ترمپ را در جایگاه سوم قرار داده است.

در این نظرسنجی که در کانادا، ایالات متحده، ۱۰ کشور اروپایی و هم حوزۀ آسیا اوقیانوس آرام انجام شده، رفتار و نظر جهانیان را در برابر ایالات متحده بررسی می کند و از ۲۰۱۳۲ نفر سوال شده است.

از جانب دیگر، هیلری کلنتن در این نظرسنجی جایگاه خوبی را کسب کرده است. شهروندان اروپایی ۵۹ درصد از نامزد احتمالی حزب دموکرات امریکا ابراز حمایت و اعتماد کرده اند حالانکه اعتماد آنان به آقای ترمپ ۹ درصد بود.

جایگاه بهتر هیلری کلنتن در اروپا

خانم کلنتن، همچنان در کانادا، آسترالیا و جاپان نتیجۀ مثبتی به دست آورده اما در چین نظریات مردم در قبال این نامزد احتمالی دموکرات مختلف است. نظرسنجی نهاد پیو نشان داده که ۳۷ درصد چینی ها به خانم کلنتن باور دارند و ۳۵ درصد ابراز بی باوری کرده اند.

نهاد پژوهشی پیو در این همه پرسی خود نگاشته است که در مقایسه با سال ۲۰۰۸، زمانیکه خانم کلنتن در رقابت با آقای اوباما قرار داشت، اکنون در کشور های جاپان، بریتانیا، آلمان و چین از حمایت بیشتری برخوردار است.

اما پیو تاکید می ورزد که باآنهم در مقایسه با آقای اوباما، نمرات کمتری را کسب کرده است. به استثنای یونان، گزارش نهاد پیو حاکیست که در تمام کشور های اورپایی، افرادیکه در این نظرسنجی اشتراک کرده اند به بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده باور دارند. در این میان تقریباً ۸۰ درصد شهروندان سویدن، هالند، آلمان و اتریش شامل اند.

این سروی در کانادا، امریکا، سویدن، آلمان، هالند، فرانسه، بریتانیا، اسپانیا، یونان، ایتالیا، پولند، هنگری، آسترالیا، جاپان و هند انجام یافته که درجۀ تخطی در آن از ۳.۲ درصد گرفته تا ۴.۷ درصد ذکر شده است.

XS
SM
MD
LG