لینک های دسترسی

Breaking News

توقعات از اولین دیدار ترمپ و پوتین


ملاقات میان رهبران امریکا و روسیه در حالی صورت میگیرد که تحقیقات روی مداخلۀ مسکو در انتخابات سال گذشتۀ امریکا هنوز هم جریان دارد
ملاقات میان رهبران امریکا و روسیه در حالی صورت میگیرد که تحقیقات روی مداخلۀ مسکو در انتخابات سال گذشتۀ امریکا هنوز هم جریان دارد

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، قرار است برای بار اول با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ملاقات کند.

این دیدار در حاشیۀ نشست سران بیست اقتصاد بزرگ جهان، فردا جمعه در شهر هامبورگ آلمان صورت خواهد گرفت.

کریملن گفته که در این دیدار هردو رهبر روی موضوعات دهشت افگنی، بحران سوریه و اوکراین بحث خواهند کرد. قصرسفید میگوید که رئیس جمهور ترمپ در مورد موضوعاتی که خواستار صحبت در مورد آن است، تصمیم خواهد گرفت.

اما ریکس تیلرسن، وزیرخارجۀ ایالات متحده، با نشر یک اعلامیه گفته است که بحران سوریه موضوع مهم در ملاقات فردا خواهد بود.

شماری از تحلیلگران میگویند، رئیس جمهور ترمپ در مورد هر آن چیزی که خواسته باشد صحبت خواهد کرد. ستیفن سستانویچ از نهاد تحقیقاتی موسوم به "شورای روابط بین المللی" در واشنگتن میگوید، دونالد ترمپ "فکر واحساس خود را دارد" و اضافه میکند که به همین دلیل باید این انتظار را داشته باشیم که آقای ترمپ ممکن مجلس را به یک جهت غیرمترقبه سوق دهد.

ملاقات میان دونالد ترمپ و ولادمیر پوتین در حالی صورت میگیرد که تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشتۀ ایالات متحده و همدستی احتمالی همکاران دونالد ترمپ با آن کشور، هنوز هم جریان دارد.

به باور تحلیلگران، همین موضوع ممکن باعث شود تا نتایج را که مردم انتظار آن را دارند، تحت تاثیر قرار دهد. اما یک تعداد محدود دیگر به این باورند که دونالد ترمپ ممکن هیچ بحث روی موضوع دخالت روسیه، با رئیس جمهور آن کشور نخواهد کرد.

شماری از منتقدین میگویند، هرگونه اقدام برای همکاری میان مسکو و واشنگتن، ممکن در محدودۀ مذاکرات باقی بماند.

اندری کالیسنکاف، از مرکز کارنیگی در مسکو میگوید "یک رهنمود ثابت بین هردو رهبر وجود ندارد. اهداف ثابت و ارادۀ که بتواند این اهداف را عملی کند، وجود ندارد."

آقای کالیسنکاف می افزاید "طوری به نظر میرسد که پوتین در انتظار یک سلسله اقدامات از سوی ترمپ میباشد، حالانکه ترمپ حتی توانایی حل مشکلات داخلی خود را ندارد."

به گفتۀ این تحلیلگر روسی، بدون درنظرداشت نتیجۀ این دیدار، این ملاقات دوجانبه یک پیروزی برای کریملن دانسته میشود. زیرا آقای کالیسنکاف میگوید، اگر نتیجه منفی باشد، مسکو بار ملامتی را بر واشنگتن می اندازد و اگر مثبت بود، ولادمیر پوتین امتیاز آن را به خود نسبت خواهد داد.

توقعات از اولین دیدار ترمپ و پوتین
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

XS
SM
MD
LG