لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ از تعامل خود با روسیه دفاع کرد


رئیس جمهور ایالات متحده اصل مکالمه و گفتگو میان امریکا و روسیه را حتمی خوانده است
رئیس جمهور ایالات متحده اصل مکالمه و گفتگو میان امریکا و روسیه را حتمی خوانده است

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا از نحوۀ رسیدگی اش به روسیه دفاع کرده و گفته است که با ولادیمیر پوتین، همتای روسی اش به خوبی کنار می آید.

آقای ترمپ که شام گذشته با شبکۀ خبری سی بی ان صحبت میکرد گفت "معتقدم که تأمین گفتگو مهم است، و اگر مکالمۀ وجود نداشته باشد، مشکلات زیادی برای کشور ما و کشور انها خواهد بود، من فکر میکنم ما به گفتگو نیاز داریم."

رئیس جمهور ایالات متحده در این مصاحبه از دونالد ترمپ جونیر، پسر بزرگ اش در رابطه با ملاقات او با یک حقوقدان روسی نیز دفاع کرد.

اقای ترمپ همچنان یکبار دیگر، تحقیقات در مورد دست داشتن روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را بی بنیاد خواند. اما کریستوفر وری، نامزد دونالد ترمپ برای مقام ریاست اداره تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی، که روز گذشته در یک جلسۀ استماعیه در مجلس سنا که به منظور تائیدی اش برای تصدی ادارۀ اف.بی.آی تدویر یافته بود، در تضاد با گفته های آقای ترمپ قرار داشت.

کریستوفر وری گفت "من به قانون اساسی و حاکمیت قانون و ماموریت اف.بی.آی وفادرم و هیچ کس از من در هیچ زمان این پروسه، خواهان هیچ گونه حلف وفاداری نشده، و من نیز پیشنهاد چنین کار را نکرده ام."

نشر ایمیل های پسر دونالد ترمپ، قصر سفید را در موضع دفاعی قرار داده و باعث نگرانی شماری از اعضای جمهوریخواه و دموکرات کانگرس ایالات متحده نیز شده است.

در عین حال برخی از تحلیلگران به این باورند که تحقیقات در مورد روسیه حال بر سطح محبوبیت رئیس جمهور ترمپ نیز تاثیر گذشته است.

جان فورتیر، از مرکز تحقیقاتی دوحزبی در واشنگتن میگوید، زمانیکه دونالد ترمپ، رئیس سابق ادارۀ اف.بی.آی را از سمت اش برکنار کرد، میزان محبوبیت رئیس جمهور نیز تقلیل یافت.

به گفتۀ آقای فورتیر، میزان محبوبیت رئیس جمهور ترمپ در حال حاضر در میان مردم، چهل درصد است و می افزاید که این رقم بزودی بلند نخواهد رفت.

ترمپ از تعامل خود با روسیه دفاع کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:40 0:00

XS
SM
MD
LG