لینک های دسترسی

Breaking News

اصرار قصرسفید به استراق سمع تیلفونهای ترمپ


با وجود عدم موجودیت شواهد، قصر سفید هنوز هم به استراق سمع تیلفون برج ترمپ در نیویارک توسط بارک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده اصرار میورزد.

شان سپایسر سخنگوی قصر سفید روز پنجشنبه در مقابل عدۀ زیادی از خبرنگاران ظاهر شده و آنها را به " توصیف نادرست" از آنچه که در کمیسیون سنا اتفاق افتاده، متهم نمود. خبرنگاران میخواستند بدانند چرا ترمپ حتی بعد ازآنکه کمیسیون استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس گفتند که اینکار هیچگاهی صورت نگرفته، هنوز هم تأکید مینماید که این موضوع حقیقت دارد.

سپایسر همچنان خبرنگاران را به "انتخاب سلیقوی" متهم نمود که آنها آنچه را انتخاب مینمایند که میخواهند به نشر برسانند و یا هم اظهارات دیفن نونس رئیس کمیسیون استخبارات مجلس نمایندگان را نادیده میگیرند که گفته نظارت ترمپ "بسیارممکن" بوده است.

تحقیقات کانگرس بعد از آن توسط قصر سفید تقاضا شد که ترمپ اتهامات تکان دهنده یی در مورد استراق سمع بتاریخ ۴ مارچ در تویترش نوشت.

شان سپایسر گفت ترمپ کلمات "استراق سمع" را در اتهام اصلی اش در تویتر بحیث نقل قول نوشته است. وی افزود این بدین معنی است که حتی اگر ریکارد کردن واقعی تیلفون ها هم نبوده، در آنجا نظارت گسترده وجود داشته است.

اما ریچارد بر (جمهوریخواه) و مارک وارنر (دموکرات ) دو سناتور ارشد در کمیسیون استخبارات سنای امریکا، روز پنجشنبه گفتند:" براساس معلوماتیکه در دسترس ما قرار دارد ما کدام نشانه یی نیافته ایم که برج ترمپ توسط عناصری از ایالات متحده، قبل و بعد از روز انتخابات سال ۲۰۱۶ هدف مراقبت قرار گرفته باشد".

اظهارات این دو سناتور قبل از گفته های پاول راین رئیس مجلس نمایندگان بیان شده که وی نیز ادعای جنجال برانگیز و تکان دهندۀ ترمپ را در جهارم مارچ رد نمود که اوباما دستور استراق سمع را داده باشد:" ما این موضوع را واضح ساخته ایم که ما شواهدی درین مورد ندیده ایم".

اما ترمپ شام چهارشنبه به شبکۀ خبری فاکس گفت که وی " به بسیار زودی" شواهد اعمال اوباما را ارائه خواهد داد. ترمپ گفت:" شما در دوهفتۀ آینده مواد بسیار جالب را خواهید دید که پیشکش خواهد شد".

رهبران ارشد کمیسیون استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده نیز روز چهارشنبه گفتند که ادعای دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در مورد استراق سمع وی توسط بارک اوباما رئیس جمهور سابق درهفته های قبل از برگزاری انتخابات ایالات متحده بی اساس است.

دیفن نونس عضو جمهوریخواه کانگرس رئیس کمیسیون گفت:"ما هیچگونه شواهدی نداریم که این امر اتفاق افتاده باشد. فکر نمیکنم که ریکاردی از صحبت ها در مقر آسمان خراش ترمپ در نیویارک صورت گرفته باشد".

ادام شیف دموکرات ارشد این کمیسیون با وی موافق است:" تا امروز من هیچ سندی در مورد (دستور اوباما برای استراق سمع) ندیده ام".

نونس و شیف گفتند آنها در انتظار معلومات وزارت عدلیه در مورد هستند که آیا آن اداره از کدام حکم محکمه در مورد ثبت مکالمات ترمپ آگاهی دارد یا خیر. قرار است روز دوشنبه این معلومات برایشان برسد.

بارک اوباما این اتهامات را "جعلی" خوانده است.

گزارش: صدای امریکا- اسوشیتدپرس

برگردان: احدعزیززاده

XS
SM
MD
LG