لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی روسیه برای داشتن روابط بهتر با حکومت جدید امریکا


دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز دوشنبه طی یک صحبت تلیفونی روی تلاش ها برای بهبود روابط بین مسکو و واشنگتن بحث کردند.

در این مکالمه تلیفونی دو رهبر روی موضوعات مختلف به شمول تهدیدات و آزمون های که امریکا و روسیه با آن مواجه اند، و مسایل ستراتژیک اقتصادی صحبت کرده به این نتیجه رسیدند که روابط فعلی بین دو کشور بسیار رضایتبخش نیست.

دونالد ترمپ و ولادیمیر پوتین همچنان روی نیاز به مساعی مشترک برای مبارزه با دشمن شماره یک دو کشور که دهشت افگنی و افراط گرایی بین المللی میباشد، توافق کردند. در این صحبت تلیفونی به خاتمه بخشیدن به بحران سوریه هم اشاراتی شد.

دفتر آقای ترمپ می گوید که در جریان این مکالمه، رئیس جمهور منتخب امریکا خواهان داشتن یک رابطه قوی و پایدار با روسیه و مردم روسیه شد و کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور پوتین در این صحبت تلیفونی آمادگی خود را برای برقراری گفتگو های شریک مانند با دولت جدید امریکا بر اساس برابری، احترام متقابل و عدم دخالت در روابط داخلی یکدیگر ابراز داشت.

دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی اش بار ها از ولادیمیر پوتین تمجید کرده گفته بود که پوتین نسبت به باراک اوباما رهبر بهتری بوده است.

XS
SM
MD
LG