لینک های دسترسی

Breaking News

مردم اوکراین در انتخابات پارلمانی رای دادند


در اوکراین امروز انتخابات پارلمانی آغاز شد. البته در ساحاتی که از اختیار حکومت اوکراین خارج شده، مردم نمیتوانند درین انتخابات شرکت ورزند. چنین انتظار میرود حزب رئیس جمهور پترو پوروشینکو که برای یک اجندای اصلاحات جاه طلبانه مبارزه کرده است بیشترین آرا را بدست آورد.

در این انتخابات، قوای مقننه فعلی که بخاطر همدستی و پیوند با ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع آن کشور بدنام گردیده است، عوض می شود.

انتظار می رود که اکثریت اعضای جدید پارلمان طرفدار غرب باشند.

حزب رئیس جمهور پترو پوروشینکو برای یک اجندای اصلاحات جاه طلبانه مبارزه کرده است و انتظار می رود که بیشترین آرا را بدست آورد. اما امکان زیاد موجود است که این حزب برای ایجاد حکومت، ائتلافی را تشکیل دهد.

نیکولای ایوانوویچ، یکی از رای دهنده گان می گوید تغییر واقعی می خواهد " یگانه حزبی که باید برایش رای داد حزب پوروشینکو است. اگر تغییر واقعی می خواهیم باید برای حزبی رای دهیم که قوانین را تصویب کرده و از آغاز کار متحد باشد".

در حالیکه ۳۶ ملیون نفر برای اشتراک در انتخابات ثبت نام کرده اند، انتخابات در شبه جزیره کریمیه که در ماه مارچ به روسیه الحاق شد، صورت نمی گیرد. مناطق غربی نیز شاهد برگزاری انتخابات نخواهد بود جائیکه شورشیان جدایی طلب طرفدار روسیه به تصرف خود دارند.

در همین حال یولیا تیموشینکو، صدراعظم سابق اوکراین نیز امروز یکشنبه در شهر دنیپرو پتروفسک به پای صندوق رای رفت و برای پارلمان جدید آن کشور رای داد. انتظار می رود که حزب پدر وطن تیموشینکو کرسی های را در پارلمان جدید کسب نمایند.

تیموشینکو می گوید در برابر مردم اوکراین مسولیت بزرگ دارد " انقلاب وقار و منزلت باید پیروزمند باشد. معنی آن را دارد که اوکراین باید یک کشور اروپایی صلح آمیز، و موفق باشد. این وظیفه ما در برابر هزاران وطن پرستی است که جان خود را از دست دادند."

در عین زمان اولیی لییشکو، یک نشنلست قوی دیگر روز یکشنبه در کییف رای خود را به صندوق ریخت و گفت امید وار است مردم برایش رای دهند" حدود سی فیصد رای دهنده گان تا حال تصمیم نهایی خود را اتخاذ نکرده اند که به کی رای دهند. امیدوار استم که برای حزب رادیکال رای دهند. "

حزب رادیکال لییشکو از طریق مبارزات زیاد توجه مردم را در هفته های اخیر به خود جلب کرده است.

XS
SM
MD
LG