لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان های غیر دولتی جاسوس ها یا امدادگران؟


نهادی به نام اتحاد علمای افغانستان فتوا داده است که سازمان های غیر دولتی یا NGO ها در افغانستان، جاسوسان غیر مسلمانان اند.

اتحاد علمای افغانستان همچنان گفته است که مقاومت بر ضد نصاب آموزشی غیر اسلامی مکاتب افغانستان فرض است.

اتحاد علمای افغانستان، سازمان های غیر دولتی را نیروی غیر مسلح غیر مسلمانان خوانده است.

این نهاد که از سوی مولوی عبدالله ذاکری یک روحانی سرشناس رهبری می شود با صدور فتوایی گفته است که نظام آموزشی افغانستان از سوی امریکا اداره شده و سازمان های غیر دولتی، نشرات کیبلی و ماهواره یی و انترنت نا محدود همه بر ضد اسلام است.

اتحاد علمای افغانستان مقاومت در برابر نصاب آموزشی مکاتب افغانستان را که به گفتۀ آنان غیر اسلامی بوده و معاشات کارمندان آن از سوی سازمان های امریکایی پرداخته می شود، فرض عنوان کرده است.

اما داکتر سید حسن اخلاق، عالم دینی و مشاور مرکز مطالعات اسلام و شرق میانه در ایالات متحده فتوای اتحاد علمای افغانستان را رد کرده و آن را در مغایرت با نصوص و احکام شریعت اسلام می داند.

داکتر سید حسن اخلاق، عالم دینی و مشاور مرکز مطالعات اسلام و شرق میانه در واشنگتن دی سی
داکتر سید حسن اخلاق، عالم دینی و مشاور مرکز مطالعات اسلام و شرق میانه در واشنگتن دی سی

آقای اخلاق اضافه می کند که شمار زیاد آیات قرآنی و نصوص اسلامی به فراگیری علم و دانش تاکید کرده است.

به باور مولوی امامی غوری، عالم دینی و عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان، شخص یا نهادی که چنین فتوا را صادر می کند یا از اسلام بی خبر است و یا هم اینکه اجیر خارجی است.

در فتوای یاد شده که توسط 55 عالم دینی از 13 ولایت افغانستان امضا شده است آمده است که سازمان های غیر دولتی عقاید و سلوک مسلمان ها را با پول و تقلب اداره کرده و جاسوسان غیر مسلمانان اند.

تا کنون شورای علمای افغانستان در مورد فتوای اتحاد علما واکنش رسمی از خود نشان نداده است.

اتحاد علمای افغانستان یک نهاد علمای دینی است که با مداخلۀ نظامی نیرو های ایالات متحده و ناتو در افغانستان مخالفت دارند. این نهاد در زمان تجاوز شوروی پیشین به افغانستان بر ضد قشون سرخ جهاد می کرد، اما به دلیل مخالفت هایی با طالبان در رژیم طالبان سهم نداشت.

XS
SM
MD
LG