لینک های دسترسی

Breaking News

نشست رسیدگی به تهدید امراض ساری سراسر جهان


نشست رسیدگی به تهدید امراض ساری سراسر جهان
نشست رسیدگی به تهدید امراض ساری سراسر جهان

سران و نمایندگان کشورهای جهان طی هفتۀ گذشته در ملل متحد دور هم آمده بودند تا به تهدید امراض غیر ساری را در سراسر جهان رسیدگی نمایند. سرطان یکی از این امراض است. مریاما دیالو خبرنگار صدای امریکا از نیویارک گزارش می دهد که برای متأثرین این بیماری کشنده از قبل توجه صورت می گرفت.

مرگریت چان رئیس سازمان جهانی صحت ملل متحد هشدار داد که این زمان حساسی می باشد و دست به اقدام نشدن غرض حل مشکل امراض غیر ساری تهدید را به انکشاف جهانی متوجه می سازد.

شما این توانایی را دارید تا اطمینان حاصل نماید که انکشافات به صوب درست در حرکت است. ما باید با ارجعیت در این مورد دست به اقدام شویم.

شکر، سرطان، مرض قلبی و جهاز تنفسی مزمن شامل امراض غیر ساری می باشد. این کنفران ملل متحد برای جان سیفرین عامل اجرایوی سازمان مسمی به "جامعۀ امریکا برای سرطان" اهمیت بی سابقۀ داشت.

مشکلات دیگری نیز وجود دارد و اما آنچه در محراق توجه قرار داشت، اول، علاقمندی به امراض غیر قابل ساری بود. دوم درک اینکه در صورت کار نکردن برای حل آن، عواقب اسف بار به میان خواهد آمد. مجموع ضیاع اقتصادی طی چند سال آینده به ۴۷ تریلیون دالر خواهد رسید.

میلیون ها نفر در سراسر جهان شکار این امراض می شوند. قصه های این امراض کشنده را مردم از هر کشور و در هر جا می گویند. سیرفین به طور مثال مادرکلان خود را به اثر سرطان روده و مادر خود را به اثر سرطان خون از دست داده است. همسر وی نجات یافته از سرطان سینه می باشد.

این هفتمین سال از نجات وی می باشد. هفتمین سالروز تولد مجدد او. به خاطر تشخیص سروقت او از این بیماری جان خود را از دست نخواهد داد.

لنس آرمسترانگ هفت بار برندۀ مسابقات بایسکل سواری فرانسه شده است. اما بزرگترین موفقیت وی مبارزه علیه سرطان خصیه بود. وی می گوید بعد از سال ها مبارزه، مهمترین چیز برای او بازتاب تلاش های وی می باشد.

آنچه می خواهیم مردم انجام دهند، آنها باید به شکل روزانه از طریق شبکه های اجتماعی و یا سایر طُرُق قصۀ مبارزات خود را بگویند و افتخار کنند و از ۲۸ میلیون نفر نمایندگی کنند.

سی و شش میلیون نفر در سال ۲۰۰۸ به اثر بیماری های غیر ساری جان شان را از دست دادند. دو صد هزار نفر به اثر سرطان در برازیل، آلمان، در حدود ۲۵ هزار نفر به اثر شکر در چین، 3.2 میلیون نفر به اثر امراض قبلی و ۱۰۸ هزار نفر به اثر امراض جهاز تنفسی جان شانرا از دست داده اند.

اعلامیۀ ملل متحد بر امراض مزمن اجندای جدیدی را آماده می سازد تا برای کاهش افراد مبتلا و قربانیان مبارزه صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG