لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد تند گراندی از شواری امنیت ملل متحد


فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان می گوید که بحران روز افزون بیجا شدن انسان ها از خانه های شان، نتیجه همکاری ضعیف بین اعضای جامعه جهانی و ناتوانی در جلوگیری، کنترول و حل بحران ها در جهان است.

آقای گراندی روز پنجشنبه با اشاره به ادامه جنگ در افغانستان، عراق، سوریه و سایر کشور های جهان گفت: "آیا ما در آوردن صلح ناتوان شده ایم؟"

کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان خطاب به اعضای شورای امنیت ملل متحد که مسؤولیت حفظ صلح و ثبات بین المللی را دارد، همچنین گفت که بروز بحران های جدید سبب شده تا شمار زیاد مردم تقریباً در تمام مناطق جهان از خانه های شان بیجا شوند.

فیلیپو گراندی افزود: "شمار آنانیکه مجبور به ترک خانه های شان شده اند، اکنون به مرز ۶۶ میلیون نفر می رسد."

این مقام ارشد ملل متحد افزود که یک چهارم بیجاشدگان در سراسر جهان در اثر جنگ در سوریه و عراق از خانه های شان فرار کرده اند.

این در حالیست که در سال گذشته میلادی، تنها نیم میلیون پناهجو در سراسر جهان توانستند دوباره به خانه های شان برگردند.

کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفت: "زمانیکه پناهجویان را ملاقات می کنم، آنان درباره غذا و یا سرپناه از من سوال نمی کنند بلکه آنان در مورد صلح و امنیت از من می پرسند... چون این صلح و امنیت است که آنان را وادار به برگشت به خانه های شان می کند."

آقای گراندی به اعضای شورای امنیت ملل متحد که قدرتمندترین نهاد آن سازمان است، همچنین گفت که دادن امید به میلیون ها انسان بیجا شده و جلوگیری از وقوع و تکرار مهاجرت های گسترده مردم در نقاط مختلف جهان، بستگی به "راه حل های سیاسی" دارد.

کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان در پیوند به خشونت های اخیر در میانمار گفت که مسلمانان روهینگیایی هنوز هم از میانمار به بنگله دیش فرار می کنند چون به گفته او روهینگیایی در میانمار احساس امنیت نمی کنند.

او افزود که روند فرار روهینگیایی ها به بنگله دیش تا زمان توقف خشونت ها در ایالت راخین در میانمار ادامه خواهد داشت.

فیلیپو گراندی از حکومت میانمار خواست تا پیشنهادات کمیسیون مشورتی به رهبری کوفی عنان، منشی عمومی پیشین ملل متحد را عملی سازد.

این کمیسیون گفته است که برای رسیدگی به خشونت های اخیر علیه روهینگیایی ها، حکومت میانمار باید برنامه های توسعه همه شمول را عملی بسازد و به کارکنان نهاد های بشری دسترسی بیشتر به مناطق مسلمان نشین بدهد.

رسیدگی به موضوع شهروندی مسلمانان روهینگیایی که اکنون بدون تابعیت کدام کشور اند، از دیگر پیشنهادات این کمیسیون است.

فیلیپو گراندی در اواخر سپتمبر امسال برای بررسی وضعیت مسلمانان روهینگیایی به یک کمپ پناهجویان به بنگله دیش رفته بود.
فیلیپو گراندی در اواخر سپتمبر امسال برای بررسی وضعیت مسلمانان روهینگیایی به یک کمپ پناهجویان به بنگله دیش رفته بود.

XS
SM
MD
LG