لینک های دسترسی

Breaking News

ناکامی ملل متحد در محکوم نمودن خشونت ها در سوریه


بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد
بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد

شورای امنیت ملل متحد، اعلامیه یی را رد نمود که خشونت های سوریه را محکوم مینمود.

طی این خشونت ها صد ها نفر کشته شده اند.

بر اساس گزارش پیتر فدینسکی، خبرنگار صدای امریکا، چین و روسیه مانع این اعلامیه گردید، که از جانب بریتانیه، فرانسه، آلمان و پرتگال پیشکش شده بود.

بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت دلیل ناکامی این پیشنهاد به گفته وی درایت، عدالت و بیطرفی چندین عضو شورای امنیت بود. اظهارات جعفری با اشارات نمایندگان روسیه و چین در مورد اعلام اصلاحات توسط حکومت سوریه که در پاسخ به تقاضا های اعتراض کنندگان میباشد، مطابقت داشت.

"حکومت من علاقمندی خاص به ادامه عملیه اصلاحاتی دارد که تقاضای مردم میباشد. این اصلاحات ناشی از نیازمندی های داخلی و ملی میباشد. و این عملیه به هیچ وجه از خارج به ما تحمیل نخواهد شد."

نمایندۀ روسیه در شورای امنیت اظهار داشت که اصلاحات باید شامل مبارزه با فساد اداری، مشوق ها برای مطبوعات آزاد و انکشافات در قریه جات باشد. نماینده چین تقاضا نمود تا برای ختم خشونت ها، از طریق مذاکره اقدام شود.

موقعیت ایالات متحده و دیگر کشور های غربی مغایر با موقعیت روسیه و چین بود. سوزان رایس، سفیر ایالات متحده اظهار داشت که حکومت سوریه در خشونت ها علیه مردم آن کشور دخیل میباشد، و باید از دستگیری های بی موجب، و شکنجه مردم ملکی مخصوصاً فعالین و خبرنگاران دست کشیده شود.

XS
SM
MD
LG