لینک های دسترسی

Breaking News

گزینش نمایندۀ ویژه ملل متحد برای لیبیا و جنجال امریکا


ایالات متحده گفته است که به خاطر گزینش سلام فیاض به صفت نمایندۀ ویژۀ ملل متحد در امور لیبیا "مایوس" است
ایالات متحده گفته است که به خاطر گزینش سلام فیاض به صفت نمایندۀ ویژۀ ملل متحد در امور لیبیا "مایوس" است

انتونیو گوتیرش سرمنشی سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که به خاطر اینکه ایالات متحده نمایندۀ این سازمان برای لیبیا را رد کرده است، متاسف می باشد.

آقای گوتیرش گفت که سلام فیاض، صدر اعظم پیشین فلسطین، "در زمان مناسب، شخص مناسب" برای ایفای وظیفه به صفت نمایندۀ ویژۀ ملل متحد برای لیبیا است.

ایالات متحدۀ امریکا روز جمعه مانع گزینش آقای فیاض به صفت نمایندۀ ملل متحد در امور لیبیا شد. نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در ملل متحد، با ارسال مکتوبی گفته است که امریکا به خاطر انتخاب فیاض "مایوس" است.

خانم هیلی نگاشته است "برای مدت طولانی ملل متحد به طرفداری از فلسطین و به زیان متحد ما اسرائیل، غیرمنصفانه متعصب بوده است".

لیبیا پس از سرنگونی حکومت معمر القذافی رهبر پیشین آن کشور در ۲۰۱۱، دستخوش بی ثباتی سیاسی بوده است. یک بخش کشور زیر کنترول حکومتی است که از سوی ملل متحد به رسمیت شناخته شده است و بخش دیگر کشور زیر سلطۀ کسانی است که این حکومت را به رسمیت نمی شناشند.

وضعیت پیش آمده در لیبیا مانع تلاش‌ها برای ایجاد دوبارۀ نهادها به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی آن کشور شده است.

آقای گوتیرش گفت که ناتوانی در گزینش فیاض "ضایعۀ برای روند صلح لیبیا و مردم آن کشور می باشد."

سلام فیاض ۶۴ ساله اقتصاد دانی است که در غرب تحصیل کرده است و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ صدر اعظم و وزیر مالیۀ ادارۀ فلسطینی بود.

ایالات متحده در زمرۀ کشورهایی است که فلسطین را به صفت دولت مستقل به رسمیت نمی شناسد. فلسطین به صفت یک دولت ناظر غیر عضو در ملل متحد رسمیت دارد.

XS
SM
MD
LG