لینک های دسترسی

Breaking News

شمار مسلمانان فراری از میانمار به ٢٧٠ هزار نفر رسید


هزاران نفر دیگر روزانه با عبور از مرز از میانمار به بنگله دیش فرار می کنند
هزاران نفر دیگر روزانه با عبور از مرز از میانمار به بنگله دیش فرار می کنند

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان یا UNHCR گفته است که از ۲۵ اگست ۲۰۱۷ تا کنون حدود ۱۶۴ هزار مسلمان روهینگیایی از میانمار به بنگله دیش فرار کرده است.

حدود ٢٧٠ هزار مسلمان روهنگیایی، در دو هفتۀ اخیر به خاطر خشونت های خونین در ایالت رخین میانمار، به بنگله دیش فرار کرده اند.

ملل متحد روز جمعه با بیان این مطلب گفت که این رقم به مراتب بیش از ١٦۴ هزار نفری است که کمشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان از ٢٥ ماه اگست به اینسو تخمین کرده بود.

ویفان تان، سخنگوی آن اداره گفت که این رقم "هشدار دهنده بوده و کمپ های پناهندگان به حد اشباع خود رسیده و فشار های زیادی بر ادارات کمک رسان ایجاد کرده است.

خانم تان علاوه کرد که این رقم پناهجویان پس از گزارش های ادارات امداد رسانی به دست آمده که در قریه های بنگله دیش در منازل جا گرفته اند.

ویویان تان، یک سخنگوی این کمیشنری گفته است که شمار روهینگیاییان فراری ممکن بیشتر شود، زیرا هزاران نفر هر روز از مرز دو کشور فرار کرده و بنگله دیش پناه می‌آورند.

سرازیر شدن سیل پناهجویان فراری از میانمار سبب شده است که کمپ‌های مرزی بنگله دیش به حد اشباع خود برسد. اکنون پناهجویان تازه وارد در کشتزارهای نمناک و گل آلود در فضای باز شب و روز خود را سپری می کنند.

یکی از کمپ‌های پناهجویان مسلمان روهینگیا در مرز میانمار و بنگله دیش
یکی از کمپ‌های پناهجویان مسلمان روهینگیا در مرز میانمار و بنگله دیش

آنگ سان سوچی، رهبر میانمار، که به خاطر وضعیت مسلمانان ساکن در ایالت راخین آن کشور به شدت مورد انتقاد گرفته شده است، روز پنجشنبه گفت که در صدد بهبود زندگی اقلیت مسلمان روهینگیا است.

رهبر برما که از آغاز کارش در این سمت حدود یک و نیم سال می‌گذرد به خبرنگاران گفت "این کمی غیرمنطقی است که از ما توقع شود که در جریان ۱۸ ماه همه مشکلات را حل کنیم".

خانم سوچی گفت که مشکل عمده در راخین نبود منابع است و به گفتۀ وی حکومت میانمار در تلاش است تا به سرعت هرچه ممکن پیشرفت ها را در عرصۀ انکشافی به میان آورد. او گفت که سفارشات مشخص کوفی عنان، سرمنشی پیشین ملل متحد، را در مورد وضعیت در راخین در نظر خواهد گرفت.

تدابیر فوری و جدی در زمینه های انکشاف اقتصادی و عدالت اجتماعی برای جلوگیری از خشونت‌های مرگبار میان اکثریت بودایی و اقلیت مسلمان در راخین، از سفارشات عمدۀ آقای عنان بود.

روز پنجشنبه هم از روستاهای مسلمانان در راخین که صاحبان آن فرار کرده اند، دود و آتش به هوا بلند می شد
روز پنجشنبه هم از روستاهای مسلمانان در راخین که صاحبان آن فرار کرده اند، دود و آتش به هوا بلند می شد

اما، هنوز هم دود و آتش از روستاهای مسلمانان در راخین به هوا برخاسته و بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، کتاب‌های سوخته که در آن آیات قرآن نوشته شده است در جاده‌های شماری از روستاهای خالی از سکنه به چشم می‌خورد که شک و تردید ها را در مورد ادعای حکومت میانمار قوت می‌بخشد.

حکومت میانمار مدعی است که اقلیت‌های مسلمان راخین برای بدنام کردن حکومت، خود شان خانه های شان را به آتش کشیده و بنگله دیش فرار می کنند.

در تازه ترین واکنش‌ها در مورد وضعیت مسلمانان روهینگیایی، حکومت پاکستان ضمن آمادگی برای امدادرسانی به فراریان برمایی، از جامعۀ جهانی خواسته است تا بر میانمار فشار وارد کند.

وزیر خارجۀ پاکستان گفت که امدادرسانی به فلاکت زدگان مسلمان میانمار "آزمایش وجدان" جهان است.

XS
SM
MD
LG