لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: وضعیت غزنی به حالت عادی پیش از حمله برگشته است


یکی از شفاخانه های شهر غزنی پس از حملۀ گروه طالبان بر این شهر
یکی از شفاخانه های شهر غزنی پس از حملۀ گروه طالبان بر این شهر

ملل متحد روز یکشنبه گفت که وضعیت شهر غزنی حال دوباره به حالتی قبل از حمله گروه طالبان بر آن شهر برگشته است.

در حملۀ که به تاریخ دهم آگست ۲۰۱۸ از سوی گروه طالبان بر شهر غزنی صورت گرفت و چهار روز ادامه داشت، صد ها نفر به شمول غیر نظامیان کشته و زخمی شدند و شماری از دفاتر حکومتی یا قسماً آسیب دید و یا هم کاملاً تخریب شد. علاوه بر آن، سکتور خصوصی نیز در این حمله متضرر شد.

دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد (اوچا) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حال مردم شهر غزنی "آزادانه" به شهر و بازار می روند و همه روزه داد وستد می کنند.

در اثر حملۀ طالبان بر شهز غزنی، این شهر به طور قابل ملاحظه متصرر شد
در اثر حملۀ طالبان بر شهز غزنی، این شهر به طور قابل ملاحظه متصرر شد

در این اعلامیه همچنین آمده است که روند احیای مجدد مارکیت های که در اثر حملۀ گروه طالبان در شهر غزنی تخریب شدند، آغاز شده؛ شبکه های تیلفونی دو باره فعال گردیده؛ شفاخانه ها و ادارات دولتی فعال اند و جریان آب و برق در شهر به حالت معمول بر گشته است.

در اعلامیۀ اوچا آمده است که مواد منفجر ناشدۀ که در مسیر شاهراه کابل - غزنی تعبیه شده بود، نیز پاکسازی شده است و "بر اساس گزارش ها" جاده ها به روی ترافیک باز است.

اوچا در این اعلامیه همچنین گفته است که ملل متحد با سایر شرکای که کمک های بشری را به نیازمندان فراهم می کنند، بیش از ۲۱ هزار نفر را که در نتیجۀ حملۀ طالبان به شهر غزنی از خانه های شان به هشت منطقه در نزدیکی این شهر بیجا شده اند، تشخیص داده است که به کمک های بشری نیازمند اند.

در اعلامیه اوچا آمده است که ملل متحده همراه با سایر شرکا تا حال به حدود ۱۱ هزار نفر که از جنگ اخیر غزنی متاثر شده اند، کمک فراهم کرده است.

XS
SM
MD
LG