لینک های دسترسی

Breaking News

دومین دور گفتگو های استراتیژیک میان افغانستان و امریکا پایان یافت


دومین دور گفتگو های استراتیژیک میان افغانستان و امریکا پایان یافت
دومین دور گفتگو های استراتیژیک میان افغانستان و امریکا پایان یافت

مقامات افغان و امریکایی دومین دور گفتگو ها درمورد همکاری های استراتیژیک میان افغانستان و ایالات متحده را به روز دوشنبه درکابل به پایان رساندند.

دومین دور از گفتگوها، به روز یکشنبه آغاز گردیده بود، اما تصمیم گرفته شد که صحبت ها و مشوره های بیشتری برای تقویت این سند همکاری های استراتیژیک و نیازمندی های افغانستان، در ماه های آینده نیز ادامه یابد.

وزارت خارجه افغانستان با انتشار خبرنامه یی گفته است که "در این دور از گفتگو ها درحالی که مقامات وزارت های خارجه، دفاع، مالیه و ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان و نمایندگان حکومت ایالات متحده به شمول معاون فرستاده خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان، نمایندگانی از وزارت های خارجه و دفاع امریکا و برخی ادارات دیگر امریکایی حضور داشتند، مسایل وابسته به همکاری های همه جانبه به شمول بخش های اقتصادی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفت."

حکومت افغانستان قبلا طرح پیشنهادی را درمورد به ایالات متحده امریکا سپرده بود که در آن مسایل وابسته به همکاری های استراتیژیک افغانستان و امریکا تذکر یافته بود.

گفته شده است که در این اجلاس روی سندی که افغانستان به امریکا سپرده شده بود نیز بحث و صحبت صورت گرفته است.

نخستین دور گفتگو های رسمی افغانستان و ایالات متحده درمورد همکاری های استراتیژیک میان دو کشور، در ماه ثور امسال برگزار گردیده بود.

حکومت افغانستان در نظر دارد تا سند همکاری های افغانستان و ایالات متحده امریکا را از طریق یک جرگه عنعنوی با نماینده گان مردم نیز درمیان بگذارد.

قرار است این جرگه در آینده نزدیک برگزار شود، اما درمورد همکاری های استراتیژیک افغانستان و ایالات متحده امریکا اختلاف نظرهای وجود دارد.

XS
SM
MD
LG